لاسجردی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سیاست های واشنگتن در قبال تهران ریشه در آشفتگی های کاخ سفید دارد

کارشناس مسائل بین الملل گفت: سیاست های واشنگتن در قبال تهران ریشه در آشفتگی تصمیم سازی های کاخ سفید دارد.

واشنگتن کلیت براندازی وتغییر نظام را نشانه گرفته استحسن لاسجردی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دوگانگی رفتاری که آمریکا نسبت به ایران در پیش گرفته است، اظهار کرد: در حواث و بلایای طبیعی بر اساس حس انسان دوستی همه کشور‌ها سعی برکمک رسانی دارند، ولی آمریکا سیاست دوگانه‌ای را در پیش گرفته است.


وی افزود: واشنگتن باوجود تحریم‌هایی که اعمال می‌کند از یک سو خود را حامی حقوق بشر نشان داده و از سوی دیگر ایران را درتنگنا قرار می‌دهد. این اقدامات گویای تناقض رفتاری سیاست و نوع رفتار آمریکا با ایران است و به وضوح نشان می دهد که منطقی پشت تصمیمات آنها وجود ندارد.


لاسجردی تصریح کرد:سیاست خارجه واشنگتن مانند بسیاری از دوره‌های ۴۰ ساله گذشته به طور مشخص در برابر کشور ما مبهم، دوپهلو و در بسیاری از موارد دارای سرگشتگی و آشفتگی بوده است چرا که آن‌ها به قابلیت‌های ایران در خلوت خود معترفند، ولی نمی‌توانند زبان به اعتراف باز کنند.

این کارشناس مسائل بین الملل درادامه خاطر نشان کرد: کاخ سفید نمی‌خواهد قابلیت‌های ایران در منطقه بروز و ظهور پیدا کند در نتیجه باعث جذب و به نوعی توجه کشور‌ها و ملت‌های مختلف به سمت ایران خواهد.

وی گفت: سیاست های واشنگتن در قبال تهران نه تنها از یک خصومت حکایت نمی کند بلکه ریشه در آشفتگی تصمیم گیری و تصمیم سازی های کاخ سفید دارد، که در طول چند دوره گذشته از این کشور  شاهد بودیم.

لاسجردی با اشاره بخش دیگر از تحریم‌های آمریکا که قرار است در اردیبهشت اعلام شود، توضیح داد: این تحریم‌ها احتمالا به بسیاری از بخش‌های امدادی کشیده شود، ولی به طور قطع مشکل ما کمک رسانی هلیکوپتر و بالگرد نیست چرا که آن‌ها کلیت بحث براندازی و اصطلاحا رژیم چنج و تغییر نظام را هدف گرفته اند.

وی در پایان گفت:چالش‌هایی که کاخ سفید در منطقه ایجاد می‌کند؛ بحث‌های مربوط به تروریسم، هسته‌ای و حقوق بشر نشان می‌دهد که آمریکا جایی فراتر از کمک رسانی‌ها، حوادث و اتفاقات را نشانه گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سیل ، واشنگتن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار