در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

واکنش نماینده سرپل ذهاب نسبت به اخبار خودکشی زلزله زدگان

نماینده مردم سرپل ذهاب نسبت به اخبار منتشر شده مبنی بر خودکشی زلزله زدگان و مرگ ناشی از سرمازدگی آن‌ها واکنش نشان داد.

هیچ موردی از سرمازدگی وخودکشی در مناطق زلزه زده گزرش نشده است/ حمایت روانی تیم های سلامت روان در منطقه/ تنها وزارتخانهای که نماینده وزیر در منطقه حضور دارد/ ثبت رکورد ارائه خدمات بهداشت درمانی بر اساس گفته های صلیب سرخ جهانیفرهاد تجرى نماینده مردم قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره برخى اخبار مبنى بر مرگ چندين نفر به علت سرمازدگى و خودكشى در مناطق زلزله زده كرمانشاه گفت: تحقيقات كاملى در اين زمينه انجام داديم و متوجه شديم كه اين اخبار صحت ندارد و برخى به دنبال جوسازى هستند.

نماينده سرپل ذهاب و قصر شيرين در مجلس شوراى اسلامى افزود: اين موضوع را از فرماندار نيز پيگير شديم، او نيز مرگ شمارى از مردم زلزله زده ناشى از سرمازدگى و خودكشى را در منطقه سرپل ذهاب، قصر شيرين و گيلانغرب رد كرد.

وى در ادامه با اشاره به اقدامات خوب وزارت بهداشت در حوزه سلامت جسم و روان مردم عنوان كرد: خوشبختانه تیم های سلامت روان در منطقه حضور داشتند و به افرادی که آسیب روحی دیده بودند کمک می کردند، افزون بر این مردم كرمانشاه مقاوم بوده و تسليم رضايت خداهستند و به طور قطع با ايمان راسخى كه دارند مى توانند در برابر سختى ها و مشكلات مقاومت كنند.

تجرى افزود: مردم مناطق زلزله زده كرمانشاه درد و آلام بسيارى ديده اند اما به قدرى مقاوم هستند كه هرگز دست به اقداماتى چون دست به خودكشى نمى زنند.

نماينده سرپل ذهاب و قصر شيرين در مجلس شوراى اسلامى تاكيد كرد: در حوزه شهرستان هاى سرپل ذهاب، گيلانغرب و قصر شيرين كه بيشترين آسيب را در زلزله غرب كشور ديدند حتى يک مورد مرگ ناشى از سرمازدگى و خودكشى گزارش نشده است و ما آن را رد مى كنيم.

وى به ركورد ثبت شده در خدمت رسانى اورژانس و وزارت بهداشت در مناطق زلزله زده كرمانشاه اشاره كرد و افزود: به گفته صليب سرخ جهانى اورژانس و وزارت بهداشت در مرحله نجات و انتقال مصدومان و مجروحان و خدمت رسانى به مردم در بيمارستان ها ركوردى ثبت كرده اند .

تجرى ادامه داد: وزارت بهداشت و به ويژه اورژانس خدمات ارزنده اى به مردم زلزله زده كرمانشاه ارائه كردند و نيروهاى پزشكى و روانشناس به موقع در منطقه حضور پيدا كردند و تمام اين خدمات در خاطره مردم زلزله زده ثبت شد و فراموش شدنى نيست.

نماينده سرپل ذهاب و قصر شيرين در مجلس شوراى اسلامى تصريح كرد: على رغم اينكه ويرانى ها، كمبودها و مشكلات مردم در مناطق زلزله زده بسيار است اما زحمات اورژانس و وزارت بهداشت به قدرى براى مردم آرام بخش بوده است كه هميشه از اين حوزه قدردان هستند.

وى گفت: ما از وزیربهداشت برای خدمات رسانی مطلوب به زلزله زدگان تشکر می کنیم، كوليوند به عنوان سرپرست اورژانس كشور در روز اول زلزله حماسه اى رقم زد و با هماهنگى و مديريت خوب موجب شد كمترين آسيب و فشار روحى به مجروحان حادثه وارد شود.

تجرى ادامه داد: اعزام به موقع و توانبخشى مجروحان اقدامات خوبى بود كه اورژانس انجام داد و هنوز نيز خدمات بهداشتى- درمانى و فوريت هاى پزشكى به مردم زلزله زده داده مى شود.

نماينده سرپل ذهاب و قصر شيرين در مجلس شوراى اسلامى عنوان كرد: وزيربهداشت و تمام مسئولان با تمام توان در تلاش هستند تامردم در مناطق زلزله زده در حوزه سلامت مشكلى نداشته باشند، هر چند در بخش هاى ديگر مشكلاتى وجود دارد اما در حوزه خدمات بهداشتى- درمانى مشكلی نداريم.

وى به حضور نماينده وزيربهداشت در منطقه زلزله زده غرب كشور اشاره كرد و گفت: تنها وزارتخانه اى كه نماينده ويژه وزير در منطقه حضور دارد وزارت بهداشت است و اين حس مسئوليت، نوع دوستى، تعهد و اخلاق مدارى دکتر هاشمى را مى رساند.

انتهاى پيام/

هیچ موردی از سرمازدگی و خودکشی در مناطق زلزه زده گزارش نشده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار