وزارت دادگستری آمریکا مصوبه ضدایرانی مجلس نمایندگان را مغایر با قانون اساسی دانست

وزارت دادگستری آمریکا مصوبه شفافیت مالی میزان دارایی مقامات ایران مجلس نمایندگان آمریکا را مغایر با قانون اساسی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بازفید، وزارت دادگستری آمریکا مصوبه ضدایرانی مجلس نمایندگان این کشور را "مغایر با قانون اساسی" اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد لایحه «بررسی دارایی‌های مقامات ایران» که در سیزدهم دسامبر در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید، مغایر قانون اساسی این کشور است.

«استفن بوید»، معاون دادستان کل آمریکا، با ارسال نامه‌ای برای اد رویس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، این لایحه را غیرقانونی دانست.

شایان ذکر است، در 23 آذر مجلس نمایندگان آمریکا با حمایت لابی صهیونیستی آیپک، طرح «شفافیت دارایی‌های مقامات ایران» موسوم به H.R.۱۶۳۸ را با ۲۸۹ رای موافق در مقابل ۱۳۵ رای مخالف تصویب کرد. کمیته امور مالی مجلس نمایندگان آمریکا نیز پیش از این با ۴۳ رای موافق در برابر ۱۶ رای مخالف، از آن حمایت کرده بود.

این طرح که وزارت خزانه‌داری آمریکا را ملزم می‌کند با تکیه بر ادعا‌های بی‌اساس و آمار و ارقام ساختگی، آنچه دارایی‌های مقامات سیاسی و نظامی ایران نامیده شده را افشا کند، پس از تصویب در صحن علنی مجلس نمایندگان، برای نهایی شدن باید به تصویب سنا نیز برسد اما با توجه به اعلام مغایرت آن با قانون اساسی آمریکا، ممکن است این طرح از دستور کار کنگره خارج شود.

برخی کارشناسان تصویب این لایحه در مجلس نمایندگان آمریکا را نوعی فضاسازی جدید علیه ایران برای برهم زدن توافق هسته‌ای می‌دانند.

انتهای پیام/

طرح شفافیت مالی مقامات ایران مغایر قانون اساسی آمریکا شناخته شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار