معاون صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر:

نبود اسکله و پایانه صادراتی مهم‌ترین نقطه تهدید جهت صادرات صنایع معدنی است

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: مهم‌ترین نقطه تهدید جهت صادرات کالاهای صنایع معدنی استان و شهرستان دشتی نبود اسکله و پایانه صادراتی است.

نبود اسکله و پایانه صادراتی مهم‌ترین نقطه تهدید جهت صادرات صنایع معدنی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  ابوالقاسم محمدزاده اظهار داشت: یکی از امکان‌ها و قابلیت‌هایی که برای توسعه استان بوشهر پیش‌بینی می‌شود بر اساس ظرفیت گمرکات استان است.

وی با اعلام این که استان بوشهر دارای 937 کیلومتر مرز آبی است که باید از این ظرفیت در جهت صادرات اقدام کرد، افزود: بخش زیادی از صادرت استان بوشهر از گمرک عسلویه انجام می‌شود در حالی بندر بوشهر از مهمترین نقاط این استان برای واردات کالاست که این شرایط، نشان‌دهنده عدم توان در استقرار بندرها و گمرکات است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به این‌که 25 درصد از معادن استان بوشهر در شهرستان دشتی قرارداد، از این قابلیت می توان در راستای صادرات استفاده کرد.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت مناسب و وجود بازارهای هدف برای عرصه صنایع معدنی استان بوشهر در بازارهای بین‌المللی، نبود اسکله و پایانه صادراتی به عنوان مهم‌ترین نقطه تهدید جهت صادرات صنایع معدنی استان بوشهر به شمار می‌رود.

محمدزاده یادآور شد: در شهرستان دشتی اسکله صادراتی و پس‌کرانه پیوست اسکله‌ها برای صادرات وجود ندارد که با تاملی که بین گمرک استان بوشهر، فرماندار شهرستان دشتی و سایر متولیان امر ایجاد شده، بخش خصوصی در زمینه ساخت اسکله سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده که می‌تواند نقش مهمی در صادرات تولیدات صنعتی، معدنی و کشاورزی داشته باشد.

وی اضافه کرد: با احداث اسکله که توسط بخش خصوصی در حال انجام است در حال حاضر سفارش‌های چند میلیارد تنی کالا در کشورهای عربی خلیج‌فارس انجام‌گرفته است.

محمد زاده تأکید کرد: با امکاناتی که در گمرک بندر لاور ساحلی شهرستان دشتی انجام‌ شده باید کمک شود تا اسکله‌هایی که توسط بخش خصوصی جهت پایانه صادراتی ایجاد شده پس‌کرانه گمرک  نیز تلقی شود تا بتوان مشکل صادرات چند میلیارد تنی کالا به کشورهای حوزه خلیج‌فارس مرتفع شود.

وی ادامه داد: انتظار داریم در شهرستان دشتی، استان بوشهر و مرکز کشور مدیران، متولیان و نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی کمک کنند تا در جلسات تجارت خارجی با مراجعه به کارگروه توسعه صادرات، تصمیماتی برای گمرک بندر لاور ساحلی شهرستان دشتی اتخاذ شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: گمرک لاور ساحلی علاوه بر این‌که ظرفیتی در اختیار واردات قرار می‌دهد، کمک بسیار زیادی به اشتغال پایدار منطقه با کمک به توسعه صادرات می‌کند.

وی با اعلام این که چنان چه بندرها و سواحل با جهت‌گیری‌های صادراتی شکل گیرد می‌تواند به زنجیره صادرات تولید معادن و تجارت در استان بوشهر کمک کند، بیان کرد: مهم‌ترین نقطه تهدید جهت صادرات کالاهای صنایع معدنی شهرستان دشتی، نبود اسکله و پایانه صادراتی است.

انتهای پیام/پ

عدم وجود اسکله و پایانه صادراتی مهم‌ترین نقطه تهدید جهت صادرات صنایع معدنی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.