دیوار اعتماد بین مردم و مهندسان ترک برداشته است

نایب رئیس نظام مهندسی کشور با اشاره به کم و کیف تخریب سازه ها در زلزله 21 ابان استان کرمانشاه تصریح کرد: دیوار اعتماد بین مردم و مهندسان ترک برداشته است .

دیوار اعتماد بین مردم و مهندسان ترک برداشته است

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ منصور بهادری در همایش تخصصی درس هایی از زلزله کرمانشاه که با حضور کارشناسان سازه و مسئولان ارشد پژوهشکده زلزله در ایلام برگزار شد گفت: زمانی که اخلاق حرفه ای رعایت نمی شود سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم از دست می رود.


وی با ذکر اینکه اعتماد مردم به جامعه مهندسی مخدوش شده تاکید کرد: پیش از آنکه بنای اعتماد مردم به مهندسان به طور کامل فرو بریزد باید تلاش کرد که با اجرا و نظارت حرفه ای و اخلاقی ، محصول استاندارد و ساختمان های ایمن به مردم تحویل دهیم تا دوباره اعتماد مردم ایجاد شود.


نایب رئیس نظام مهندسی ساختمان کشور همچنین گفت: بخش عظیمی از ساخت و ساز در کشور در اختیار جامعه مهندسان است اما سایر ساخت و ساز در کشور نیز استاندارد نیستند و چرخه معیوبی در این زمینه وجود دارد.


بهادری افزود: در روش ساخت و ساز در کشور دست کم 2 دوره از دنیا عقب هستیم و این روش ساخت و ساز منسوخ شده است و وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به تغییر آئین نامه های ساخت و ساز اقدام کند.


وی تاکید کرد: ساخت و ساز به روش فعلی از نظر زیست محیطی به هیچ عنوان به صرفه نیست و مستلزم مصرف آب فراوانی است که با توجه به بحران آب در کشور باید بازنگری شود.

 

انتهای پیام/ه

 

درس هایی از زلزله کرمانشاه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.