به مناسبت گرامیداشت روز بصیرت؛

وقتی دانشجویان فتنه‌های کشور را روایتگری می‌کنند

گروهی از دانشجویان در اقدامی ابتکاری با ایجاد کاروانی در سطح شهر حرکت کرده و به روایتگری اهداف فتنه و مقابله با آن پرداختند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کاروان روایت فتنه  با هدف نقل روایت‌گری فتنه 88 و بررسی احتمال وقوع فتنه های مختلف در آینده از دیروز و در محل دانشگاه تهران با حضور علی آقا بالازاده دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و جمعی از دانشجویان این دانشگاه به راه افتاد .

این کاروان با هدف  بررسی فتنه 88،  اهداف دشمن از ایجاد فتنه در کشور و احتمال وقوع فتنه های بعدی  تشکیل شده  که با سخنرانی حجت الاسلام جهان بزرگیدر دانشگاه تهران شروع شد؛ قرار بعدی این کاروان در مسجد لولاگر و با روایت‌گری 2 نفر از خادمان آن مسجد پیگیری شد و سپس موسی زاده از اعضای هیئت علمی رشته حقوق دانشگاه تهران به بررسی بحث حقوقی فتنه 88 پرداخت.

کاروان  روایت فتنه در ادامه  مقابل بانک مرکزی تجمع کرده و درباره  تحریم ها، برجام نافرجام و مسئله FATF قصد مذاکره داشتند که با مخالفت حراست بانک مرکزی مواجه شدند بنابراین ادامه بحث روایت گری در اتوبوس های حامل دانشجویان انجام شد و تا مقصد نهایی این کاروان یعنی میدان 72 نارمک ادامه داشت.

فتنه آینده پیچیده تر از فتنه 88 خواهد بود

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با اشاره به اینکه حصر، مجازات محسوب نمی شود، اظهار کرد : حصر مبنای دینی و حقوقی دارد و فقط به جمهوری اسلامی و ملت های اسلامی اطلاق نمی شود، بلکه هر کس بخواهد نظم عمومی جامعه را به هم بزند با محدودیت هایی مواجه شده و این مساله در سایر کشورها هم وجود دارد.

وی با بیان این که هدف از شکل گیری کاروان روایت فتنه منحصر به فتنه 88 نیست گفت: هدف ما از تشکیل کاروان روایت فتنه این است که بگوییم فتنه تمام شدنی نیست؛ بلکه  لباس عوض می‌کند و رنگ های دیگر خودش را نشان خواهد داد.

فتنه آینده پیچیده تر از فتنه 88 خواهد بود

گفتار مقام معظم رهبری برای ما حجت است

آقا بالازاده با اشاره به وظیفه جامعه اسلامی دانشجویان برای جلوگیری از وقوع فتنه در آینده اظهار کرد : رفتار و گفتار مقام معظم رهبری برای ما حجت است و طبق فرمایش ایشان تبیین، اساس کار ماست؛ وظیفه ما تقویت 3 عامل معرفت ، بصیرت واخلاق به همراه تبیین مبنایی این مسائل به دور از هرگونه فضای احساسی است .

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با بیان احتمال وقوع فتنه در آینده تصریح کرد: وقوع فتنه با توجه به آیه شریفه "أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ" قاعده ای قرآنی است و تمامی ندارد ، چرا که ایمان لازمه سعادت انسان است و لازمه محک زدن ایمان ، فتنه است.

فتنه آینده پیچیده تر از فتنه 88 خواهد بود

استکبار ستیزی در گوشت و خون ما وجود دارد

وی با اشاره به این که در وقوع فتنه 2 عامل اثر دارند، گفت: زمانی که حرف‌هایی زده شود که قبلا در مبانی انقلاب و صحبت های رهبری وجود نداشته است یا افرادی که استکبار ستیزی را در گوشت و خون ما کردند اما پس از مدتی حرف خود را 180 درجه عوض می‌کنند، آن گاه فتنه رخ می دهد.

آقابالازاده با بیان این که فتنه آینده پیچیده تر از فتنه 88 خواهد بود، تصریح کرد: ما هیچ گاه از فتنه مصون نیستیم و باید بدانیم فتنه آینده پیچیده تر از فتنه 88 خواهد بود، اما رجوع به بیانات امام امت راه گشای ما است و باید بدانیم اگر از مقام ولایت و امام فاصله بگیریم ضربه خواهیم خورد.

فتنه آینده پیچیده تر از فتنه 88 خواهد بود

 دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با اشاره به نقش کشورهای استعمارگر مانند آمریکا و انگلیس در وقوع فتنه 88 و فتنه های آینده بیان کرد: رسانه‌های انگلیسی مانند BBC ،موسسه استراتژیک آمریکا به نام آلبرت انیشتین و سرویس های جاسوسی برای خدشه دار کردن جمهوری اسلامی چیزی فرو گذار نکردند؛ اگر آمریکا و انگلیس قدرت ریشه کن کردن ما را به دست آورند برای انجام آن لحظه ای درنگ نخواهند کرد.

فتنه آینده پیچیده تر از فتنه 88 خواهد بود

مبارزه با فتنه صرف فیزیکی نیست

میثم نیلی فعال دانشجویی نیز با بیان این که فتنه ، امتحانی الهی است، اظهار کرد : در جریان فتنه همیشه حق در مقابل باطل قرار دارد و این امتحانی الهی است که در آن باید دید چه کسی بهتر و چه کسی بدتر عمل می کند.

این فعال دانشجویی درباره بهترین نوع مبارزه با فتنه، بیان کرد:مبارزه با فتنه لزوما فیزیکی نیست بلکه بطلان جبهه باطل به طور هوشمندانه و نرم ، بهترین نوع مبارزه است.

فتنه آینده پیچیده تر از فتنه 88 خواهد بود

وی با اشاره به این که مبارزه با فتنه تمامی نخواهد داشت ، یادآور شد: فتنه ها روز به روز در حال پیچیده و سخت تر شدن هستند و طبق سنت خداوند تمام نمی شوند بنابراین مبارزه با فتنه  هم تمامی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار