معاون اول رییس جمهور:

بخش خصوصی میدان دار اقتصاد کشور است

جهانگیری به اهمیت حمایت دولت از مشارکت سرمایه گذاران در بخش خصوصی تاکید و این بخش را میدان دار اقتصاد کشور دانست.

بخش خصوصی میدان دار اقتصاد کشور استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در آیین بهره برداری مرحله دوم مجتمع کاغذسازی در شهرک صنعتی بینالود، به حمایت دولت از سرمایه گذاران خارجی در راستای همکاری در پروژه‌های تولید و تامین منابع مالی برخی صنایع در کشور اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی یکی از امور مهم و پیشتاز توسعه در کشور است، افزود: برای این مهم باید بخش خصوصی پرتوان و قدرتمند عمل کند.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: رهبر انقلاب با سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی در خصوص فعالیت بخش خصوصی در حوزه تولید اقدام بزرگی کردند که باعث شد در حوزه واگذاری‌ها در بخش تولید به سرمایه گذاران خصوصی افزایش یابد.

جهانگیری بااشاره به استفاده یک شریک خارجی در این عرصه، افزود: اگر تولیدکننده‌ای از ظرفیت شرکای خارجی بهره بگیرد از اعتبار بین المللی برخوردار می‌شود، زیرا دولت دوازدهم سیاست خود را در حوزه اقتصاد بر حمایت از تولید داخلی قرار داده است.

معاون اول رئیس جمهوری بابیان اینکه در بخش کاغذ مورد نیاز در صنایع بسته بندی دچار کمبود هستیم، تصریح کرد: راه اندازی چنین کارخانه‌هایی در ایران اولویت دارد و امسال بیشترین اعتبارات برای تامین سرمایه در گردش به صنایع و صنایع معدنی اختصاص یافته است.

جهانگیری ادامه داد: صنعت استان خراسان رضوی متکی به بخش خصوصی است مثلا قطعه سازی خودرو، صنایع غذایی ومعدنی از قابلیت‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی در خراسان رضوی هستند.

گفتنی است؛ مرحله دوم مجتمع کاغذسازی پردیس به عنوان بزرگترین واحد تولیدکننده کاغذ بسته بندی کشور با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن انواع کاغذ و مقوای تست لاینر روسفید و کاغذ و مقوای کرافت لاینر قهوه‌ای در سال افتتاح که با ۱۲۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای ۱۵۰ نفر در زمینی به مساحت ۱۶۰ هزار مترمربع در شهرک صنعتی بینالود در خراسان رضوی اجرا شده است.

انتهای پیام/ف

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۰۷ دی ۱۳۹۶
برای رونق اقتصاد کشور میشه از متخصصان داخلی هم استفاده کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۰۷ دی ۱۳۹۶
در حال حاضر قرارگاه خاتم الانبیا سپاه و جهادنصر, میدان دار اقتصاد کشور هستند