صدور ۳۰ موافقت اصولی برای ساخت طرح‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان

معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت:۳۰ موافقت اصولی با اعتبار افزون بر هزار میلیارد ریال برای ساخت طرح‌های گردشگری در این استان از ابتدای امسال تاکنون صادر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،آریا نارویی معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی اظهار داشت: این مجوز‌ها برای راه اندازی سفره خانه، مجموعه گردشگری و هتل در سیستان و بلوچستان صادر شده است.

وی افزود: این طرح‌ها در شهرستان‌های حوزه سیستان، خاش، چابهار و کنارک اجرا می‌شود.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: با صدور این مجوز‌ها و مذاکرات صورت گرفته با سرمایه گذاری بومی و غیربومی آینده‌ای روشن برای صنعت گردشگری در این استان را شاهد خواهیم بود.

 سیستان و بلوچستان با ۱۹ شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار و داشتن صد‌ها اثر تاریخی، فرهنگی و مکان‌های تفریحی و دیدنی، سواحل زیبا، بازار‌های متعدد با کالا‌های داخلی و خارجی و منطقه آزاد تجاری از استان‌های گردشگر پذیر کشور است.

مرز‌های طولانی زمینی و دریایی در کنار سد‌ها و رودخانه‌های متعدد، باغ‌های میوه‌های گرمسیری و صنایع دستی منحصر به فرد از دیگر توانمندی‌ها و جاذبه‌های گردشگری این استان است.

سفر به سیستان و بلوچستان از راه‌های هوایی، دریایی و سه مسیر زمینی خراسان - زابل - زاهدان، کرمان - زاهدان، کرمان - ایرانشهر و جاسک - کنارک - چابهار امکان پذیر است.

سیستان و بلوچستان با گستره ۱۸۷ هزار کیلومترمربع و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت، پهناورترین استان کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ع

 ساخت طرح‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار