معاون تبلیغ و فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور;

فعالیت بیش از 3 هزار روحانی هجرت در مناطق محروم

معاون تبلیغ و فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور گفت: بالغ‌بر ۳ هزار و ۳۰۰ روحانی هجرت در مناطق محروم کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدحسن نبوی معاون تبلیغ و فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور گفت : بالغ 2 هزار و 300 مدرسه امین در کل کشور وجود دارد که روحانیون به این مدارس اعزام می‌شوند.


وی با اشاره به اینکه این روحانیون بر اساس معیارها ویژه‌ای انتخاب می‌شوند افزود: بعضی از مدارس هم در حوزه مدارس امین نیست ولی حوزه علمیه در آن کار تبلیغ را انجام می‌دهد.


معاون تبلیغ و فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: افرادی که برای این مدارس انتخاب می‌شوند باید جوان باشند و آموزش‌های لازم را فراگیری کنند.


وی با بیان اینکه روحانیون مدارس امین باید در عرصه مخاطب شناسی و روش‌های ارتباط‌گیری و بیان مطالب دینی، تخصص و مهارت داشته باشند تصریح کرد: روحانیونی که این شرایط را دارا باشند به مرحله آزمون کتبی وارد می‌شوند و سپس در صورت قبولی به مدارس اعزام می‌شوند.


نبوی با اشاره روحانیون فعال در کشور بیان کرد: بیش از 3 هزار و 300 روحانی هجرت در مناطق روستایی و محروم کشور فعالیت می‌کنند که با خانواده‌ها به مناطق محروم و روستاها می‌روند و در آنجا ساکن می‌شوند و این افراد می‌توانند در مدارس امین منطقه نیز حضور یابند.


وی ابراز داشت: حوزه‌های علمیه در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در قم فعال است و در اهواز و برخی از استان‌ها به‌ویژه استان سمنان نیز شعبه داریم.


فعالیت بالغ‌بر 115 مدرسه سفیران هدایت در ایران


معاون تبلیغ و فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور گفت : بالغ‌بر 115 مدرسه سفیران هدایت در ایران فعالیت دارد که هدف آنان تربیت مبلغان دینی است.


انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.