معاون جهاد کشاورزی ‌سمنان;

توزیع ‌۳۱ هزار تن سبوس گندم و جو در بین دامداران استان سمنان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی ‌سمنان گفت: بالغ‌بر ۳۱ هزار و ۷۳۳ تن سبوس گندم و جو در بین دامداران این استان ‌توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مصطفی شاه‌حسینی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی ‌سمنان گفت : حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی و دامداران استان سمنان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان است.


وی با بیان اینکه کاهش هزینه‌های تولید دامداران استان سمنان در دستور کار قرار دارد افزود: توزیع نهاده‌های دامی مهم‌ترین رویکرد ما برای حمایت از دامداران و تنظیم بازار نهاده‌های دامی است.


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه تاکنون بالغ‌بر 31 هزار و 733 تن سبوس گندم در استان سمنان توزیع‌شده است تصریح کرد: بیش از 13 هزار و 233 تن از این میزان سبوس گندم و بالغ‌بر 19 هزار و 500 تن جو است.


وی با تأکید بر اینکه این نهاده‌ها در اختیار تعاونی‌های دامی و کارخانه جات خوراک دام قرار می‌گیرد اذعان کرد: تعاونی‌ها با توجه به معیارها و اولویت‌های این سازمان نهاده‌ها رابین دامداران در بخش روستا و عشایر استان سمنان توزیع می‌کنند.


شاه‌حسینی با بیان اینکه این امر باهدف تثبیت قیمت خوراک دام در استان اجرایی می‌شود گفت: با توزیع نهاده‌های دامی می‌توان بخشی از علوفه موردنیاز دامداران را از این طریق تأمین کرد.


وی ذرت دانه‌ای، گنجاله سویا، سبوس گندم و جو را از نهاده‌های مرغوب برای دام‌ها برشمرد و افزود: با اجرای این طرح دست دلال‌ها از عرضه نهاده‌های دامی به دامداران کوتاه می‌شود و این مهم بخش عمده‌ای از هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌ها در ماه‌های اخیر بیان کرد: کمبود نهاده‌ها و ورود دلال‌ها به بازار فروش مهم‌ترین عوامل این افزایش قیمت هستند که این مشکل از سوی سازمان جهاد کشاورزی در حال پیگیری است.


انتهای پیام /ه


توزیع سبوس گندم و جو در بین دامداران استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار