رییس پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان همدان:

دستگیری توزیع کنندگان موادمخدر در همدان

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان همدان از دستگیری۳ هزار توزیع کننده موادمخدر در همدان خبر داد.

دستگیری توزیع کنندگان موادمخدر در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ هادی نجاریان رییس پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان همدان در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان با اشاره به اینکه در 9 ماهه امسال بیش از 500 کیلوگرم انواع موادمخدر در شهرستان همدان کشف و ضبط شده است، اظهار داشت: در این راستا حدود 3 هزار نفر خرده‌فروش، قاچاقچی، توزیع‌کننده و مصرف‌کننده موادمخدر دستگیر شده‌اند.

وی با بیان اینکه از 3 هزار نفر دستگیر شده در این راستا 650 نفر مصرف‌کننده موادمخدر بودند، افزود: این افراد در مراکز ترک اعتیاد ماده 15 و 16 ساماندهی شده‌اند.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان همدان با تأکید بر اینکه پلیس، مبارزه با مواد مخدر و پاکسازی نقاط آلوده و تجمع معتادان را در دستور کار قرار داده است، تصریح کرد: طرح جمع‌آوری معتادان در میدان امام(ره)، راسته ذغالی‌ها، خیابان اکباتان و پیرامون این محدوده در مدت 15 روز انجام شد.

نجاریان ادامه داد:در طرح پاکسازی میدان امام(ره)، راسته ذغالی‌ها و خیابان اکباتان از وجود مصرف‌کنندگان و توزیع‌کنندگان موادمخدر 160 نفر در این محدوده‌ها جمع‌آوری شدند، تصریح کرد: این افراد جمع‌آوری شده با غربالگری‌های علوم پزشکی در مراکز ماده 15 و 16 ساماندهی شده‌اند.

وی با بیان اینکه مراکز ماده 15 همکاری‌های لازم را برای پذیرش مصرف کنندگان موادمخدر که از سطح شهر جمع‌آوری شده‌اند با پلیس مبارزه با موادمخدر داشتند، ابراز کرد: امیدوارم این همکاری‌ها در راستای استمرار طرح‌های پاکسازی سطح شهر از موادمخدر ادامه داشته باشد.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان همدان خاطرنشان کرد: پاکسازی تپه پیسا نیز در چند نوبت انجام و ادامه دارد، تأکید کرد: در 8 روز طرح پاکسازی این تپه از وجود مصرف‌کنندگان موادمخدر 250 نفر مصرف کننده موادمخدر از این تپه جمع‌آوری و 190 نفر در مراکز ماده 15 و 60 نفر در مراکز ماده 16 ساماندهی شده‌اند.

نجاریان مبارزه با موادمخدر شهرستان همدان با اشاره به اینکه از مشکلات موجود در میدان امام(ره) و خیابان اکباتان عدم ساماندهی دست‌فروشان در این مکان‌ها است، اظهار داشت: خیابان اکباتان در حالت قبلی با توجه به اینکه محل عبور خودروها بود اقدامات دست‌فروشان در این خیابان محدود بود اما امروزه این خیابان جولانگاه دست‌فروشانی شده است که برخی از این افراد نسبت به توزیع برخی از قرص‌ها و موادمخدر در این خیابان اقدام می‌کردند که این امر نیازمند ورود جدی شهرداری در این زمینه است.

نجاریان با بیان اینکه حضور این دست‌فروشان دربرخی موارد سبب نارضایتی افراد شده بود، اظهار داشت: در برخی از موارد توسط کسانی که در آن مکان اقدام به فروش قرص یا موادمخدر می‌کردند جرائمی نیز رخ می‌داد.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات خوبی در راستای پیشگیری از کشت گیاه مخدر گل در استان با همکاری شورا و دهیاریها انجام شده است، ابراز کرد: طرح‌های پاکسازی در سطح شهر ادامه داشته و هیچ تجمعی در سطح شهر توسط مصرف‌کنندگان موادمخدر انجام نشده و اغلب تجمع‌ها در حاشیه شهر و مناطقی نظیر تپه پیسا بوده است.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان همدان با اشاره به اینکه با اجرای طرح‌های پاکسازی نقاط آلوده به موادمخدر در سطح شهر از نیمه دوم آذرماه امسال 350 نفر در سطح شهر جمع2آوری شده‌اند، بیان کرد: این اقدامات تاثیر به سزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر دارد.

انتهای پیام/ب

دستگیری مصرف کنندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر در استان 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.