با حضور معاون اول رییس جمهور؛

بهره برداری از طرح توسعه معدن سنگان

با دستور معاون اول رییس جمهور و انفجار در قطعه ای از معدن سنگان طرح توسعه بهره برداری از این معدن آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ معاون اول رییس جمهور صبح امروز پنجشنبه از مراحل آماده سازی و احداث جاده دسترسی و عملیات استخراج سنگ آهن و باطله برداری در منطقه سنگان بازدید کرد.

در جریان این سفر، طرح توسعه‌ای کارخانه 5 میلیون تن گندله سازی در شرکت اپال پارسیان سنگان مورد بهره برداری قرار گرفت که در این طرح افزایش ذخیره قطعی معدن سنگان به 200 میلیون تن خواهد رسید که خوراک مجتمع صنعتی اپال پارسیان را فراهم خواهد کرد.

این کارخانه که در زمینی به مساحت 23 هکتار و با زیربنای 17 هکتار در منطقه خواف سنگان در خراسان رضوی واقع شده است، ظرفیت تولید سالیانه 5 میلیون تن گندله را دارد.

برای راه اندازی این واحد تولیدی 5 هزار و 923 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی، 109 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و در مجموع ده هزار و 283 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام گرفته و برای حدود یک هزار نفر اشتغال مستقیم به وجود آمده است.

طرح احداث جاده به میزان 24 کیلومتر و استخراج سنگ آهن به میزان 33 میلیون تن توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در حال انجام است. این طرح برای 550 نفر اشتغال زایی مستقیم و برای 900 نفر اشتغال زایی غیرمستقیم داشته است.

انتهایپیام// م.م

سفر معاون اول رییس جمهور به مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.