با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

کلنگ احداث معدن و کارخانه طلای سقز بر زمین زده شد

کلنگ احداث معدن و کارخانه طلای سقز با حضور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی به زمین زده شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،کلنگ احداث سایت معدنی طلای سقز امروز پنج شنبه (7 دی ماه) با حضور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، استاندار کردستان، نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی و جمع دیگری از مسئولان و اهالی روستای قول قوله بر زمین زده شد.

علی ربیعی ظهر امروز در حاشیه کلنگ زنی معدن طلای سقز در جمع  خبرنگاران گفت: متاسفانه سرمایه گذاری مناسبی در برخی مناطق کردستان که بیستر درگیر جنگ در دوران دفاع مقدس بودند، نشده است.

وی عنوان کرد: بسیاری از روستاهای شهرهای مرزی این استان به دلیل جنگ تخلیه شدند و اقتصاد آنها از بین رفته است و این باید احیا شود.

وی میزان سرمایه گذاری برای احداث این معدن را ۶۰ میلیارد تومان ذکر کرد و اگفت: تاکنون ۱۳ میلیارد تومان برای ایجاد جاده دسترسی، انجام عملیات حفاری مغزه گیری و آنالیز نمونه ها و غیره هزینه شده است.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در فاز نخست ۱۷ تن طلا از این معدن استخراج می شود که ظرفیت استخراج ۳۰ تن هم وجود دارد.

ربیعی عنوان کرد: با بهره برداری فاز نخست این معدن برای ۳۵۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه  اولویت اشتغال در این سایت هم به مردم این روستا تعلق می گیرد، افزود: پیش بینی می شود تا سال آینده فاز نخست معدن طلای سقز به بهره برداری برسد.

درادامه جمعی از اهالی این روستا که شغل اکثر آنها دامداری و زنبورداری است و با احداث این معدن عرصه پرورش دام و زنبور آنها از بین رفته است خواستار پرداخت خسارت از دولت شدند.

فرماندار شهرستان سقز هم گفت: سعی و پیگیری خواهیم کرد تا به دامداران و زنبورداران متضرر این روستا، خسارت لازم پرداخت شود.

گفتنی است؛سایت معدنی طلای سقز بزرگترین معدن طلای استان کردستان است.

انتهای پیام/م

کلنگ زنی احداث معدن و کارخانه طلای سقز

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.