مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل؛

115ملک آموزش و پرورش اردبیل ساماندهی و بهینه سازی می شود

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: 115 ملک آموزش و پرورش اردبیل ساماندهی و بهینه سازی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری، مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ما 115 ملک با ارزش در مجموعه آموزش و پرورش در قالب مدارس و فضاهای آموزشی شناسایی کردیم تا برابر بند (ه) تبصره 9 قانون بودجه مالی 96نسبت به بهینه سازی آنها اقدام کنیم.

وی گفت: در استان اردبیل نیز ما با همکاری اداره حقوقی، املاک و حمایت قضایی موفق شدیم 115 ملک با ارزش را شناسایی کنیم که به مساحت 54 هزار مترمربع در 16 ناحیه و منطقه استان می باشد و برای ساخت مجموعه‌های تجاری مناسب است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه با دستور استاندار اردبیل قرار است ارزش گذاری و منابع هزینه‌ای در این زمینه احصاء و در جلسات بعدی شورای آموزش و پرورش گزارش شود تصریح کرد: قرار است در تغییر کاربری برای این فضاهای آموزشی، آموزش و پرورش از پرداخت کلیه عوارض شهرداری اعم از تغییر کاربری، نقل و انتقال و تخریب و بازسازی معاف شود.

ناصری افزود: ما در گام اول 200 ملک با ارزش را احصاء کرده بودیم که کارگروه تخصصی از جمع این 200 ملک تصمیم گرفته 115 ملک را که مناسب برای بهینه سازی است برای تجاری سازی در نظر بگیرد که انشالله بعد از اخذ مجوز تغییر کاربری نسبت به سرمایه گذاری آن ها اقدام خواهد شد.

وی بیان کرد: این واگذاری‌ها با لحاظ ضرایب آموزشی و تامین فضای تربیتی برای دانش‌آموزان انجام خواهد شد که هنوز در این زمینه ارزش گذاری نشده و ما مجوز تغییر کاربری نگرفته‌ایم.

وی اظهار داشت: قطعا از این تغییر کاربری آموزش و پرورش سود خواهد برد به طوری که درلایحه  بودجه سال آینده نیز تبصره قانونی در این زمینه تکرار شده است.

انتهای پیام/ح

ساماندهی ملک های آموزش و پرورش استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.