ایجاد اشتغال در گرو همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات

مدیر کل شیلات گلستان گفت: همکاری بانک ها در اعطای تسهیلات به آبزی پروران موجب ایجاد اشتغال می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ سید جواد قدس علوی مدیر کل شیلات گلستان با تاکید بر جایگاه آبزی پروری در استان، گفت: اکثر طرح‌های شیلات در حوزه اقتصاد مقاومتی هستند و بانک‌ها باید ضمن همکاری با آبزی پروران استان در اعطای تسهیلات، به ایجاد اشتغال در جامعه و کاهش بیکاری کمک کنند.

وی در جلسه بررسی شرایط تسهیلات بانکی با حضور نمایندگان بانک‌های کشاورزی، پست بانک و پارسیان، گفت: انعطاف بانک درزمینه اعطای تسهیلات به متقاضیان شیلاتی می‌تواند زمینه جذب را افزایش دهد و از بانک‌ها می‌خواهیم تا جایی که قانون اجازه می‌دهد همکاری لازم برای تسهیل در کار سرمایه گذاران را داشته باشند.

مدیر کل شیلات گلستان ادامه داد: نباید با این نگاه که دستگاه‌های نظارتی مانع برخی فعالیت‌ها می‌شوند، کاری صورت نگیرد، چرا که دستگاه‌های نظارتی در چارچوب قانون عمل می‌کنند و ما نیز انتظاری فراتر از قانون نداریم.

وی با اشاره به طرح‌های شیلات در حوزه اقتصاد مقاومتی، گفت: شیلات ۳ طرح استانی و یک طرح ملی در راستای اقتصاد مقاومتی دارد، طرح پرورش ماهی در قفس و پن پشت سد‌ها و در دریا که در کشور مورد تایید است و سرمایه گذارانی برای این کار حضور دارند و امیدواریم بانک‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

مهندس قدس علوی گلستان را برند خاویار کشور دانست و گفت: با توجه به اینکه سرمایه گذاری در این صنعت خوابی طولانی دارد امیدواریم با طرح‌های پرورش ماهیان خاویاری بتوانیم این افتخار استان گلستان در زمینه برند خاویار را به آن برگردانیم.

وی همچنین به طرح‌های پرورش میگو در گلستان اشاره کرد و گفت: ۸۵ درصد میگوی باکیفیت گلستان صادر می‌شود و بانک‌ها برای اعطای تسهیلات به پرورش دهندگان میگو نباید نگرانی داشته باشند چرا که محصول میگوی گلستان پیش از برداشت پیش فروش می‌شود.

مدیر کل شیلات گلستان پرورش ماهی با استفاده از آب چاه‌های کشاورزی را طرحی اشتغال زا دانست و افزود: هر چاه کشاورزی می‌تواند زمینه تولید حداقل ۲ تن و نیم ماهی را فراهم آورد و این فعالیت می‌تواند اشتغال و درآمد را برای روستائیان به همراه داشته باشد.

همچنین در این جلسه معاون برنامه ریزی و منابع انسانی اداره کل شیلات گلستان با اشاره به پرونده‌های ارائه شده در سال‌های ۹۵ و ۹۶ به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات، گفت: در مجموع ۷۱ طرح شیلاتی با رقمی بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال به بانک‌های کشاورزی، سینا، پارسیان، کارآفرینی امید و پست بانک معرفی شده اند که تا کنون ۳۶ درصد معادل ۱۵ میلیارد ریال جذب شده است.

گفتنی است در جلسه بررسی شرایط تسهیلات بانکی، نمایندگان بانک‌ها به تشریح اقدامات و شرایط بانک‌های مطبوع خود پرداختند و مهمترین مانع در راستای اعطای تسهیلات به متقاضیان را ارائه تضامین لازم، وثایق مورد تایید بانک، چک‌های برگشتی و بدهی‌های معوق متقاضیان دانستند.

در این جلسه مدیران شهرستانی شیلات استان مشکلات و مسائل خود را در تعامل با بانک‌های اظهار کردند و خواهان همکاری و همراهی بانک‌ها با سرمایه گذاران شدند.

انتهای پیام/م
 
 

همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.