ربیعی در بانه:

نظام حمایت اجتماعی به سمت پیرامون و حاشیه نشینی است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نظام حمایت اجتماعی به سمت پیرامون و حاشیه نشینی است و سازمان تامین اجتماعی این سیاست را دنبال خواهد کرد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز پنج شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بانه با بیان اینکه بانه را مردم ایران با خانواده شهیدقادرخانزاده می شناسند، گفت: یکی از تلخ ترین خاطره من ۱۵ خرداد سال ۶۳ بود.

وی عنوان کرد: مردم این شهر روزهای غم انگیز زیادی را دیده امیدواریم شاهد روزهای شاد بیشتری باشند.

ربیعی بیان کرد: اتفاقات خاصی در دوره هایی در مناطقی هم چون کردستان افتاد که نتوانستیم مزیت آنها را به توسعه کشور گره بزنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد:  مناطق کردنشین دارای ظرفیت های فراوانی هم چون آب و نیروی انسانی دارای ویژگی بارز سخت کوشی هستند.

ربیعی با اشاره به اینکه مزیت مناطق  با برنامه و سیاست گذاری به جریان رشد کشور پیوند زده خواهد شد، افزود:  سال ۹۳ از رکودی که هشت سال بر کشور حاکم بود و با رشد منفی مواجه بودیم، خارج شدیم و امسال چهارمین سال متوالی است که خط رشد کشور در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه در۶ ماه اول امسال ۶ درصد رشد غیرنفتی در کشور داشتیم، اظهار داشت: وقتی خط رشد کشور سیر صعودی می یابد استان هایی که زیر ساخت های آن فراهم شده رشد پیدا می کند.

وی عنوان کرد: در برنامه اشتغال فراگیر و روستایی و طرح اشتغالی که در بودجه ۹۷ دیده شده، سهم استان ها براساس شاخص های نرخ بیکاران و تعداد بیکاران و معکوس درآمد مشخص شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: سهم استان کردستان  را در بودجه اشتغال قابل توجه دیده شده و این همان سیاستی است که  کاهش نابرابری را دنبال می کند.

وی بیان کرد: نظام حمایت اجتماعی به سمت پیرامون و  حاشیه نشینی است  و سازمان تامین اجتماعی این سیاست را دنبال خواهد کرد.

وی ادامه داد: در برنامه هایی که دولت در فقرزدایی دارد عمده ترین برنامه مبتنی برشاخص بندی و با نظریه توانمندسازی فقر چند بعدی تاکید  بر حاشیه نشینی و مناطق محروم است.

انتهای پیام/ب

صحبت های وزیر تعاون در جلسه شورای اداری شهرستان بانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.