نصب بیش از 7 هزار کانکس در روستاها و 1600 کانکس در شهرها

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در برنامه پیگیری گفت: 7566 کانکس در روستاها و 1600 کانکس در شهرها توزیع و نصب شده است

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بازوند در ارتباط تصویری با برنامه پیگیری درباره تشکیل پرونده در بنیاد مسکن گفت: ما هنوز در اسکان اضطراری هستیم. 1600 روستا ارزیابی شده است، حدود هفت هزار و 55 واحد آواربرداری شده است. او افزود: کار اسکان دائم نیز در کنار اسکان اضطراری در حال انجام است.

نصب بیش از 7 هزار کانکس در روستاها و 1600 کانکس در شهرها
در زمینه سوخت رسانی هیچ مشکلی نداریم. وزیر نفت به صراحت توضیح داده اند که باید نفت رایگان در همه مناطق توزیع شود. نفت رایگان در اختیار همگان قرار گرفته است. مردم مطمئن باشند همانطور که رهبر انقلاب و رئیس جمهور در بازدید به سرعت امداد رسانی تاکید داشته اند ما نیز همواره در خدمت مردم بوده ایم و تا پایان اسکان در کنار مردم زلزله زده کرمانشاه خواهیم بود.

معاون سازمان مدیریت بحران در برنامه پیگیری آماری از خدمات امداد رسانی در مناطق زلزله زده کرمانشاه ارائه کرد. بهنام سعیدی گفت: تا امروز 7200 کانکش ساخته شده و تحویل مردم شده، تعداد 1600 روستا از نظر میزان تخریب از طرف بنیاد مسکن ارزیابی شده، در 2824 واحد عملیات تعمیری انجام شده است. بیش از 45000 هزار پرونده جهت تسهیلات وام تشکیل شده است. روزانه2000 نفر به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

سعیدی در ادامه گفت: بیش از 7 هزار کانکس در روستا و شهر توزیع شده است. در شهرها برای کسانی که اسکان موقت دارند کانکس تحویل شده است و برای کسانی که می خواهند خانه اجاره کنند مبلغ 5 میلیون به صورت بلاعوض داده می شود که یا خودشان کانکس تهیه کنند یا خانه اجاره کنند. در روستاها تا دو هفته دیگر مشکل کانکس به طور کلی برطرف می شود.

او در ادامه گفت: بیش از 7 هزار کانکس در روستا و شهر توزیع شده است. در شهرها برای کسانی که اسکان موقت دارند کانکس تحویل شده است و برای کسانی که می خواهند خانه اجاره کنند مبلغ 5 میلیون به صورت بلاعوض داده می شود که یا خودشان کانکس تهیه کنند یا خانه اجاره کنند. در روستاها تا دو هفته دیگر مشکل کانکس به طور کلی برطرف می شود.

معاون سازمان مدیریت بحران افزود: تا این لحظه بنزین ارسالی به مناطق زلزله زده کرمانشاه بیش از 18 میلیون لیتر بوده است نفت ارسالی 21 میلیون لیتر و نفت و گاز ارسالی 22 میلیون لیتر بوده است. چهل و سه هزار بخاری برقی و 49 هزار شعله والور توزیع کرده ایم که اگر بازهم مردم مشکلی دارند می توانند اطلاع دهند تا مشکل مرتفع شود.

نصب بیش از 7 هزار کانکس در روستاها و 1600 کانکس در شهرها

سعیدی در ادامه درباره امداد رسانی به سرپل ذهاب نیز گفت: کانکس در روستاها تا دوهفته دیگر تمام می شود. در شهرها باید مردم مراجعه کنند یا 5 میلیون بلاعوض را دریافت کنند یا کانکس را تحویل دهند. برخی موارد هم خیرینی هستند که کانکس به دست افراد مستحق برسد که به نظر بنده صلاح نیست کسانی باشند که د و کانکس داشته باشند و خانواده ای بدون کانکس باشد. خانه هایی که نیاز به تعمیر دارد باید تعمیر کنند و بعد از تعمیر در منازل خود ساکن شوند.

او درباره نحوه توزیع کانکس ها نیز گفت: سپاه در روستاها کانکس ها را می سازد و به ترتیب توزیع شده است اما در شهر چون توازن منظم وجود ندارد هنوز مشخص نیست که مردم تشخیص می دهند که کمک بلاعوض را دریافت کنند یا کانکس.

سعیدی درباره فضای آموزش نیز گفت: در حال حاضر در سرپل ذهاب 221 مدرسه فعال است. در ثلاث باباجانی 155 مدرسه درحال فعالیت هستند. در روستاها کانکس برای کلاس های درس توزیع شده است که اگر کمبودی در توزیع میز و صندلی باشد می توانند درخواست کنند. فقط مدارس تک شیفت به دوشیفت تبدیل شده است تا مشکلات برطرف شود.

مشکل کانکس رو به حل شدن است و تلاش ها در بازسازی ها گذاشته شده تا اسکان دائم مردم هرچه زودتر انجام شود. در روستاهای سرپل ذهاب شخص استاندار بازدید و پیگیری می کند. از مردم به واسطه کمک و امداد رسانی تشکر می کنیم مردم زلزله زده کرمانشاه نیز سعه صدر داشته اند که تشکر می کنیم و امیدواریم هرچه زودتر مشکلات مردم در این مناطق برطرف شود.

او افزود: خوشبختانه 75 درصد روستاها کانکس تحویل شده است که امیدواریم تا پایان دی ماه کلیه کانکس ها را تحویل دهیم. کسانی که در روستاها هستند و کانکس مردمی در اختیار آنها باشد و نیاز به کانکس داشته باشند و نخواهند تحویل دهند مبلغ بلاعوض را در کمک به ساخت و ساز منزل کمک خواهیم کرد، در شهر نیز به همین منوال خواهد بود.

اکبر سنجابی فرماندار سرپل‌ذهاب در ارتباط تلفنی گفت: ما به مستاجرینی که واحد مسکونی شان صد در صد تخریب شده باشد یا کانکس یا مبلغ بلاعوض را تحویل می دهیم و برای دریافت کانکس باید قولنامه ارائه کنند. وضعیت در مورد سرویس های بهداشتی بهتر از قبل شده است. هفته آینده هم قرار است تعداد بیشتری دوش اضافه کنیم. او با بیان اینکه حجم حادثه در شهرستان ما گسترده بوده است، گفت: حدود 200 روستای آسیب دیده داریم اما با توجه به کمبود ها کلاس های درس برگزار می شود.
او درباره احتمال آتش سوزی در چادرها گفت: امروز 10 چادر آتش گرفته است اما آسیب جانی نداشته ایم. جمعیت زیادی از مردم هنوز در زیر چادرها و کانکس به سر می برند که حجم بالای حضور مردم در زیر چادرها مشکلاتی را نیز به همراه دارد اما روند کارها رو به بهبود است.

علی‌اکبر اکبری فرماندار ثلاث باباجانی در ارتباط تلفنی گفت: بیمارستان صحرایی و خانه بهداشت در منطقه مستقر شده است. تعیین خسارت ها ارزیابی شده است. مشکل عدم استقرار بانک در شهرستان ها را داشتیم که اطلاع رسانی شده است. در رابطه با برق رسانی کل شبکه برق رسانی روستاها اصلاح شده است و مدام سرکشی به روستا ها انجام می شود. در رابطه با کانکس به روستاها کانکس داده ایم اما عده ای از مردم نیز که ساکن در روستا ها نبوده اند کانکس خواسته اند که ما باید اول به تعداد افراد ساکن در روستاها کانکس و خدمات بدهیم.

فرامرز اکبری فرماندار قصرشیرین در ارتباط تلفنی گفت: برنامه بر این است که به واحدهای تخریبی هم به صاحب خانه ها و هم به مستاجران کانکس تحویل داده شود؛ طبیعی است که به مستاجران نیز حتما کانکس تحویل می شود اما ممکن است کمی زمانبر باشد. درمورد سوخت رسانی هیچ کمبودی نداریم. در روستاها از سیستم های گرمایشی برقی استفاده می کنند و مشکلی هم در برق رسانی نداریم.

 

منبع: سایت شبکه خبر

انتهای پیام/

آخرین وضعیت اسکان زلزله زدگان کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۰۷ دی ۱۳۹۶
خدا کمک کنه
آخرین اخبار