آغاز به کار جشنواره فیلم عمار/ هدیه قرآنی مقام معظم رهبری به علامه طباطبایی

مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره فیلم عمار با حضور برخی از سینماگران،خانواده های شهدا،اهالی رسانه درفرهنگسرای بهمن آغاز شد.

آغاز اختتامیه جشنواره عماربه گزارش خبرنگارحوزه سینماگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره فیلم عمار با حضور برخی از سینماگران،خانواده های شهدا،اهالی رسانه و عموم مردم درفرهنگسرای بهمن پس از تلاوتی چند از آیات قرآن کریم و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

 

در ابتدا کلیپی از رشادت های حاج قاسم سلیمانی،شهدای مدافع حرم و مسلمانان دیگر کشورها پخش شد که در آن از نابودی رژیم صهیونیستی، امریکا، آل سعود، کنار کشیدن کشتی گیر ایرانی مقابل کشور اسرائیل، حمله داعشی ها به مجلس شورای اسلامی، زلزله کرمانشاه و حمایت مردم از آن ها و...گفته شد.

پس از آن نادر طالب زاده دبیر این جشنواره روی صحنه آمد و ضمن خوش آمد گویی گفت:عمار یک پایگاه رسانه ای جدید است و یک کار تخصصی و خوب انجام می دهد کارهایی که برخی مواقع وزیر نمی تواند آن ها را مطرح کند.

وی افزود:عمارمانند نیت و تکثیر اهداف شهید آوینی است.

طالب زاده ادامه داد:خوشحالم که توانستم چند سال در اختیار عزیزان عمار باشم و بتوانیم روح انقلاب را از طریق آن در کشور گسترده کنیم،عمار شبیه جهاد سازندگی است که پس از فوت امام (ره)از روی عمد کنار گذاشته شد.عمار در بحث رسانه احیای حال جهادی است و خبرهای خوبی در فیلم ها و آثارش خواهید دید ازسویی جوانان معتقد و انقلابی و جهادی در آن مشغول به فعالیت هستند.

 

برگزیدگان هشتمین جشنواره فیلم عمار

 

پوستر فیلم
تقدیر از پوسترهای «تخریب بهشت » به طراحی حسین شهریاری و پوستر «قصرقند» به طراحی مهدی خوش نژاد

اهدای لوح افتخار به پوستر «نبرد مهندسی» به طراحی سید احمد باقریان موحد

اهدای فانوس عمار به پوستر «رویای خلافت» به طراحی حامد مغروری

اهدای جایزه ویژه به پوستر «ترخیص» به طراحی مهدی انصاری

 

تیزر فیلم
تقدیر از تیزر فیلم «کارخانه جهان» به کارگردانی مصطفی رمضان‌خانی و تیزر فیلم «تلکه» به کارگردانی مسعود کارگر

اهدای لوح افتخار به تیزر فیلم «ترمینال غرب» به کارگردانی مجید ریاضی‌رستگار و تیزر فیلم «ارثیه پدری» به کارگردانی حسن جعفری

اهدای فانوس به تیزر فیلم «قائم مقام» به کارگردانی سیدمحمدعلی صدری نیا

 

آگهی تبلیغاتی
تقدیر از «اولین درآمد» به کارگردانی مجید ریاضی رستگار و «باران باشیم» به کارگردانی سید مرتضی فاطمی

اهدای لوح افتخار به «راه رفتنی» به کارگردانی محمدرضا فرزادمهر و «پنجمین نمایشگاه ایران نوشت» به کارگردانی مهدی بخشی مقدم

تقدیر از آگهی تبلیغاتی «تبسم حامی کودکان جنگ » به کارگردانی اردلان الیاسین فرید

اهدای فانوس به آگهی تبلیغاتی «نوشت افزارهای قهرمان های ایرانی ۲» به کارگردانی علی محبی، سعید تاری وردی

 

نقد، مقالات و پژوهش‌های سینمایی
تقدیر از نقد سینمایی «تبیین نظریه آیت الله جوادی آملی در باب هنر و سینمای اسلامی» به نویسندگی مرتضی راوش

لوح افتخار به پژوهش سینمایی «آیین های تلویزیونی و بازنمایی «حزن و فرح مذهبی» به نویسندگی علی جعفری و پژوهش سینمایی «واقعیت سینمایی در اندیشه سید مرتضی آوینی» به نویسندگی لقمان یدالهی

 

فیلم ما

تقدیر از دو اثر «راهی که ادامه دارد» به کارگردانی زینب فیضی به جهت بازنمایی صمیمانه و اثرگذار وفاداری همسر یک جانباز قطع نخاعی به‌عنوان یک سوژه و مضمون مردمی و اثر «یک روز یک سرباز» به کارگردانی اسد الله فرهادی بدلیل نشان دادن یک زاویه دید خلاقانه و بدیع از دوران خدمت سربازی و دید مثبت به آن

اهدای لوح افتخار به اثر «من پاهایم را دوست دارم» به کارگردانی رضا رادپور بدلیل پرداختن به یک سوژه و ابتکار دانش‌آموزی در مدرسه و قابلیت الگو شدن برای ساخت مستندهایی با این موضوعات و اثرگذاری بر نظام آموزشی کشور به واسطه همکاری میان ارکان مختلف مدرسه با محوریت دانش‌آموزان

در ادامه کلیپ پاسداشت از علامه سید عیسی طباطبایی از یاران امام خمینی(ره)پخش شد.

جایزه ویژه دستکش ننه عصمت به  مهدی نقویان رسید.

نقویان عنوان کرد:اندک پیشرفت من به خاطر جشنواره عمار است چرا که هرچه قبلا می ساختم در آرشیو می ماند اما الان به این جشنواره ارائه و نمایش می دهم.

خانواده های شهدای حجت الله فاضل و داود رضازاده آذری و مهرداد روانمهر روی صحنه آمدند و جایزه دستکش ننه عصمت را به نقویان اهدا کردند.

از خانواده های شهیدان خالقی پور سبزعلی زاده و همچنین از نادر طالب زاده و شیبانی دعوت شد روی صحنه بیایند تا از علامه طباطبایی تقدیر کنند که ایشان حضور نداشتند و تقدیرنامه به نیابت از پدر به پسرشان سید محمد طباطبایی اهدا شد.

نادر طالب زاده بیان کرد:المنار شبکه ای است که اسرائیل را می ترساند و از همه شبکه ها بیشتر تاثیرگذار است و خدا به بنیان گذاران آن اجر عظیم بدهد.

در بطن این مراسم قرآن تقریظ شده مقام معظم رهبری به علامه طباطبایی اهدا شد.

 حجت الاسلام سیدعیسی طباطبایی، نماینده امام و رهبری در لبنان که مراسم پاسداشت او در افتتاحیه هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار برگزار شد، با توجه به اینکه نتوانست در ایران حضور داشته باشد، در پیامی ویدیویی با اشاره به وضعیت مردم غزه، در فراخوانی از مردم خواست که به کمک این مردم بشتابند.

سیدعیسی طباطبایی در این پیام ویدیویی با اشاره به سابقه کمکهایش به فلسطین گفت: تصدیق می کنم فلسطینی ها درباره قضیه شان غیور هستند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار