سازمان حج و زیارت در هفته ای که گذشت؛

سفر زیارتی سوریه مستلزم تامین شرایط امنیتی و خدماتی/ آغاز ثبت‌نام جدید اعزام به عتبات زمستانی از 30 آذرماه

مهم ترین اخبار و رویدادهای سازمان حج و زیارت را با یک کلیک مشاهده کنید.

سفر زیارتی سوریه مستلزم تامین شرایط امنیتی و خدماتی/سرپرست اداره کل حوزه ریاست روابط عمومی سازمان حج و زیارت منصوب شدبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛سازمان حج و زیارت در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به مشروح آن می پردازیم.

رئیس سازمان حج و زیارت برای مذاکرات حج 97 تهران را به قصد عربستان ترک کرد

حمیدمحمدی رئیس سازمان حج و زیارت به منظور مذاکره با مقامات حج عربستان پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در صدر هیاتی تهران را به قصد آن کشور ترک کرد.

بنابر گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت حمید محمدی طی این سفر، ضمن دیدار با مقامات وزارت حج و عمره عربستان درباره چگونگی حضور زائران ایرانی در مراسم حج آینده و موضوعات مربوط به آن گفتگو و مذاکره خواهد کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت برای مذاکرات حج ۹۷ عازم عربستان می شود

حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به هدف ایران برای سفر به عربستان اظهار کرد: همه ساله قبل از موسم حج، برنامه ها و الزامات اجرایی حج با مسئولان حج عربستان و دستگاه های مرتبط بحث می شود و در نهایت به توافقنامه ای به عنوان مبنای هماهنگی ها و تعهدات طرفین می انجامد که امسال نیز همین فرآیند پیش رو است.

رئیس سازمان حج و زیارت در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان حج راسا نسبت به پذیرش دعوت عربستان برای انجام مذاکرات حج تصمیم گیری می کند، تصریح کرد: اصل تصمیم برای پذیرش دعوت و عزیمت هیات حج جمهوری اسلامی ایران و مذاکره با مسئولان حج عربستان برای حج سال ۹۷، به دلیل شرایط خاص حاکم بر روابط دو جانبه، دقیقا همان فرآیندی را طی کرد که برای مذاکرات حج گذشته نیز طی شده بود، قطعا سازمان حج در تلاش است برابر انتظارات مردم و مسئولان کشور، همانند حج ۹۶ زمینه انجام حجی عزتمندانه و آبرومند را فراهم کند.

سفر زیارتی سوریه مستلزم تامین شرایط امنیتی و خدماتی

سرپرست اداره کل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان حج و زیارت گفت: تحقق سفر به سوریه منوط به تامین شرایط و مقتضیات است.

در پی انتشار اخباری مبنی بر راه اندازی سفر زائران ایرانی به سوریه، یک مقام سازمان حج و زیارت ضمن ارائه توضیحاتی در این زمینه اعلام کرد: سازمان حج و زیارت امکان سنجی برای اعزام زائران به سوریه را طی دو سال اخیر پیگیری کرده است و نتیجه اینکه هر گونه اعزام زائر به این کشور مستلزم آماده بودن شرایط علی الخصوص پیوست‌های امنیتی و مهیا شدن بستر‌های خدماتی مناسب و اطمینان بخش است.

سرپرست اداره کل حوزه ریاست روابط عمومی سازمان حج و زیارت منصوب شد

طی ابلاغی از طرف معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت، وحید اسکندری به عنوان سرپرست اداره کل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل این سازمان منصوب شد.

آغاز ثبت‌نام جدید اعزام به عتبات زمستانی از امروز

محسن نظافتی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اظهار کرد: ثبت‌نام اعزام به عتبات زمستانی از امروز(پنج‌شنبه) تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این دوره از اعزام‌ها ۱۸۵ هزار نفر به عتبات از ۱۶ دی ماه تا ۲۲ اسفندماه سفر خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار