عضو هیئت مدیره انجمن پزشکی لیزر مطرح کرد؛

استفاده از لیزر طب سوزنی در درمان اختلالات روحی و روانی / تاثیر لیزر در طب سوزنی برای درمان چاقی

شجاع‌الدین گفت: برای نخستین بار در ایران و جهان توانستیم از لیزر در طب سوزنی همراه با روان‌درمانی کوتاه مدت پویشی استفاده کنیم.

استفاده از لیزر طب سوزنی در درمان اختلالات روحی و روانی / استفاده از لیزر در طب سوزنی برای درمان چاقیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  آریستا شجاع‌الدین عضو هیئت مدیره انجمن پزشکی لیزر ایران و دبیر اجرایی کنگره در یازدهمین کنگره‌ انجمن‌ علمی – پزشکی لیزر ایران‌ که صبح امروز‌ در مجموعه‌ فرهنگی – ورزشی میلاد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هیچ زمینه‌ای از پزشکی نیست که لیزر در آن کاربرد نداشته باشد، لیزر در زمینه‌های مختلف پزشکی مانند جراحی، ارتوپدی و زنان استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: از لیزرهای کم توان نیز برای لیزر تراپی (لیزر درمانی) استفاده می‌کنیم، لیزرتراپی در شاخه‌های مختلف پزشکی مانند نورولوژی، سایکولوژی و اختلالات روحی و روانی مانند افسردگی، اضطراب و اختلالات خواب کاربرد دارد. همچنین ما می‌توانیم از لیزر طب سوزنی نیز استفاده کنیم به این منظور که در این روش لیزر جایگزین سوزن می‌شود.

اجرای طرح کاربرد لیزر طب سوزنی همراه با روانکاوی کوتاه مدت

شجاع‌الدین افزود: روانکاوی می‌تواند تأثیر بسزایی در درمان افسردگی داشته باشد. برای درمان افسردگی و اختلالات روحی و روانی روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از این روش‌ها لیزر است. ما طرحی را با نام کاربرد لیزر طب سوزنی همراه با روان درمانی کوتاه مدت پویشی در افسردگی بالینی برای نخستین بار در ایران و جهان راه‌اندازی کردیم. در این طرح از لیزر در طب سوزنی در کنار روانکاوی فشرده کوتاه مدت کمک می‌گیریم.

عضو هیئت مدیره انجمن پزشکی لیزر ایران و دبیر اجرایی کنگره اظهار کرد: طرح کاربرد لیزر طب سوزنی همراه با روانکاوی کوتاه مدت پویشی در افسردگی بالینی در 12 جلسه بر روی بیماران انجام می‌شود البته همه بیماران نمی‌توانند از این روش استفاده کنند. طبق بررسی‌های صورت گرفته این طرح هیچ عارضه‌ای ندارد و بسیار موفقیت آمیز بوده است. این طرح بر روی 25 بیمار انجام شد.

وی بیان کرد: طب سوزنی سالهاست که در دنیا مطرح شده است و طبی مکمل محسوب می‌شود ما در طرحی دیگر نیز در زمینه چاقی چهار روش درمانی (ورزش و رژیم درمانی، طب سوزنی، لیزر در طب سوزنی و ترکیب طب سوزنی و لیزر در طب سوزنی را در اختلال چاقی قبل از یائسگی در زنان بین 18 تا 45 سال مقایسه کردیم. طبق نتایج حاصل از این مقایسه متوجه شدیم که لیزر در طب سوزنی نسبت به طب سوزنی و ترکیب طب سوزنی و لیزر در طب سوزنی نسبت به لیزر در طب سوزنی بهتر بوده است.

شجاع‌الدین یادآور شد: این روش بر روی 75 نفر انجام شد، ما از این روش می توانیم برای افرادی که ترس از سوزن و عفونت دارند مانند اشخاصی مسن و کودکان کمک بگیریم، از لیزر تراپی نیز ( لیزرهای کم توان) برای تسکین درد نیز استفاده می‌شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار