مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیر

۳۶۰ هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل در شهرستان دیر تولید می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیر با اشاره به آغاز برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل در شهرستان دیر گفت: شهرستان دیر قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل است به‌گونه‌ای که سالانه ۳۶۰ هزار تن گوجه فرنگی در زمستان تولید می‌شود.

۳۶۰ هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل در شهرستان دیر تولید می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  عیسی محمددوست با اشاره به اینکه این  ظرفیت بالایی در عرصه  تولید محصولات کشاورزی در دیر فراهم است اظهار داشت: گوجه فرنگی خارج از فصل یکی از این محصولات است که شهرستان دیر را با تولید سالانه به میزان 360 هزار تن به قطب تولید این محصول در کشور تبدیل کرده است.

وی، از برداشت گوجه فرنگی در اراضی شهرستان دیر از آذرماه خبر داد و افزود:بیش از 5 هزار و 400 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گوجه فرنگی اختصاص دارد که  تاکنون 10 درصد محصول برداشت شده است.

وی با بیان اینکه 36 هزار تن محصول گوجه فرنگی کشاورزان شهرستان دیر برداشت شده تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی پیش بینی می‌شود 360 هزار تن گوجه فرنگی در اراضی کشاورزی شهرستان دیر برداشت شود که تاکنون 36 هزار تن آن برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیر با اشاره به اینکه 10 هزار نفر در عرصه تولید و برداشت گوجه فرنگی در دیر فعالیت می‌کنند گفت:  محصول گوجه فرنگی شهرستان دیر علاوه بر عرضه در بازارهای داخلی به کشورهای  مختلف جهان از جمله حوزه خلیج فارس به ویژه قطر صادر می‌شود.

محمددوست با اشاره به اینکه اراضی شهرستان دیر به آبیاری تحت فشار مجهز است گفت: این اراضی شهرستان دیر به آبیاری تحت فشار مجهز است و کشاورزان درهر هکتار 50 تن محصول برداشت می‌کنند.

وی از توسعه کشت گلخانه‌ای در اراضی کشاورزی دیر خبرداد و بیان کرد: برای توسعه کشت گلخانه‌ای تسهیلات ویژه در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد که در این راستا ضمن اینکه مصرف آب تا 90 درصد کاهش می‌یابد تولید محصول به 4 تا 5 برابر فضای روباز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/پ

تولید ۳۶۰ هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل در شهرستان دیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.