دبیر سمینار تخصصی سلامت ستون فقرات:

موضوع سلامت ستون فقرات باید گفتمان سلامت باشد

ربیعی گفت: موضوع سلامت ستون فیرات باید از موضوعات اساسی سلامت باشد و گفتمان سازی در عرصه سلامت داشته باشد

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیرمحمد ربیعی دبیر اجرایی سمینار تخصصی سلامت ستون فقرات گفت: سهم سلامت ستون فقرات نباید در سلامت نادیده گرفته شود و باتوجه به توانمندی متخصصان باید شاهد کاهش آمار ناشی از اختلالات ستون فقرات باشیم.

وی گفت: حضور متخصصان فیزیوتراپی، جراحان ارتوپدی، جراحان مغز واعصاب ، جراحان عمومی در کنار فیزیوتراپیست های کشور در هجدهمین سمینار تخصصی فیزیوتراپی ستون فقرات بیانگر اهمیت این رشته است و با توجه و تاکید نظام بهداشت و درمان در بحث اخلاق حرفه ای شاهد پانل اخلاق حرفه ای نیز خواهیم بود. 

ربیعی افزود: پیشگیری از آسیب های ستون فقرات امری ضروری در سلامت کشور است که در این سمینار 2 روزه به آن خواهیم پرداخت و امیدواریم با مشارکت بین بخشی و ارجاع پزشکان به تراپیست ها شاهد اثربخشی آسیب های اسکلتی عضلانی باشیم. 

وی گفت: حضور 9 شرکت فناور در عرصه تجهیزات پزشکی و فیزیوتراپی نیز بیانگر توانمندی محققان کشور است که در این سمینار از حضور این افراد نیز بهره مند خواهیم شد.

ربیعی از دریافت 200 مقاله پذیرفته شده که 60 مقاله بصورت سخنرانی و در قالب 8 پانل تخصصی است و همچنین از ارائه 70 پوستر در مباحث ستون فقرات خبر داد.

ربیعی دبیر اجرایی سمینار تخصصی سلامت ستون فقرات ارزیابی عملکردی و تشخیص افتراقی مشکلات ستون فقرات و لگن، ارزیابی و بهبود پاسچر، بالانس، ثبات و حرکت ستون فقرات، آگاه سازی جامعه از علل آسیب های اسکلتی عضلانی و پیشگیری از آسیب های شغلی، ورزشی و حوادث در ستون فقرات و لگن، ترویج روش های درمانی و توانبخشی مبتنی بر جامعه و کاهش هزینه سلامت، معرفی آخرین رویکرد های ارزیابی و فیزیوتراپی مشکلات ستون فقرات، جمجمه و لگن را از محورهای این سمینار عنوان کرد و از استقبال حداکثری متخصصان در این عرصه خبر داد.

انتهای پیام/

برگزاری سمینار تخصصی سلامت ستون فقرات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار