مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت مطرح کرد؛

ایجاد هرج و مرج در بازار با حذف قیمت‌گذاری/ وجود ۳۰ هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در کشور

مسائلی گفت: حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در کشور وجود دارد.

ایجاد هرج و مرج در بازار تجهیزات با حذف قیمت‌گذاری/ ۳۰ هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در ایران وجود داردبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا مسائلی مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت صبح امروز در بیست و هفتمین اجلاس مدیران تجهیزات پزشکی که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: تا به امروز 220 قلم کالا در حوزه تجهیزات پزشکی به ثبت رسیده است و به نظر من باید در ادارات تجهیزات پزشکی علاوه بر کیفیت و واردات در تولید، نظارت کرده و پروانه ساخت را صادر کنیم‌.

وی بیان کرد: امکانات اتاق‌ عمل به دلیل کوتاهی‌های یک شرکت نباید از چرخه‌ خارج شود و به نظرم‌ در حوزه دارو تمام مسئولیت‌ها تعیین‌ و زیرساخت‌ها فراهم شده است، اما هنوز تا سطح ایده‌آل فاصله داریم.

مصائبی‌ با بیان اینکه‌ در حوزه تجهیزات پزشکی با تصمیم‌گیر‌ی‌های گوناگونی روبرو هستیم، افزود: تلاش می‌کنیم تا با مراکز تصمیم‌گیری متفاوت همکاری‌های خوبی را داشته باشیم‌ که این امر با حضور رئیس هیئت امنای ارزی در حال تحقق است .

وی عنوان کرد: مراکز مختلف تصمیم‌گیری سبب شده در تجهیزات پزشکی دچار مشکلات و مسائلی‌ بشویم و امروزه‌ با اجرای طرح تحول همگان می‌دانند که وزارت بهداشت روزهای پرکاری‌ را سپری می‌کند.

مصائبی‌ ادامه داد: کارشناسان اداره تجهیزات پزشکی باید آموزش‌های لازم را ببینند‌ و امروزه حدود 30 هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در کشور وجود دارد که این کار با مشارکت افراد شدنی است.

باید تمام دانشگاه‌ها  تا پایان سال در تجهیزات پزشکی شناسنامه‌دار شوند

وی با اشاره به اینکه قیمت‌گذاری منافعی را ایجاد نمی‌کند و ما نباید دنبال این مسائل باشیم، اظهار کرد: با حذف قیمت‌گذاری یک هرج و مرج‌ در بازار تجهیزات ایجاد می‌شود و این طرح در راستای نحوه خرید تجهیزات پزشکی و عملکرد دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت ادامه داد: تا پایان سال باید تمام دانشگاه‌ها در تجهیزات پزشکی شناسنامه‌دار شده تا تجهیزات سرمایه‌ای مشخص شود.

وی یادآور شد: ما مسئول سلامت جامعه هستیم که متأسفانه برخی اوقات دچار اشتباه می‌شویم‌ و باید بر همه تجهیزات پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی‌ کشور نظارت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار