طرح مطالعاتی۴ نیروگاه خورشیدی در کردستان انجام شد

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق کردستان از اجرای 4 طرح مطالعاتی نیروگاه خورشیدی در کردستان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛فرید مظهری مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق کردستان امروز در سمینار آموزشی استفاده از سامانه‌های خورشیدی در ادارات استان، گفت: دو نقطه در قرو، یک نقطه در زرینه و یک نقطه در دهگلان برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وی از کلنگ‌زنی یکی از این نیروگاه‌ها در نیمه دوم دی‌ماه در قروه خبر داد و افزود: توان این نیروگاه در فاز اول ۱۰ مگاوات است که در فاز دوم به ۶۰ مگاوات خواهد رسید.

مظفری برگزاری این سمینار آموزشی را در جهت عمل به مصوبه سال گذشته هیئت دولت مبنی بر تامین حداقل ۲۰ درصد برق مورد نیاز ادارات از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر اعلام کرد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق کردستان، به استقبال کمرنگ ادارات از این طرح به دلیل عدم تامین اعتبار مورد نیاز اشاره و اظهار داشت: شرکت گازرسانی، مدیریت بیمه سلامت، سازمان فنی و حرفه‌ای از جمله اداراتی هستند که این طرح را با مجموع ۵۰ کیلو وات اجرایی کرده‌اند.

مظهری به اطلاع‌رسانی در زمینه احداث نیروگاه‌های خرد و کلان اشاره کرد و گفت: تا کنون ۳۰ متقاضی در بخش خرد ثبت‌نام کرده‌اند که ۲ مورد آن بهره‌برداری و رسما وارد مدار شده است برق تولیدی از آنان به قیمت هر کیلو وات ۸۰۰ تومان خریداری می‌شود.

انتهای پیام/ د م

برگزاریسمینار آموزشی استفاده از سامانه‌های خورشیدی در ادارات استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.