هادی نژاد خبر داد

کشف بیش از 16 تن موادمخدر طی هفته گذشته در کشور

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف ۱۶ تن و ‏‏۳۵۹ کیلوگرم انواع موادمخدر و روان‌گردان در هفته اخیر در کشور خبر داد.

کشف بیش از 16 تن مواد مخدر طی یک هفتهبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اسداله هادی‌نژاد معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به کشف بیش از ۱۶ تن موادمخدر طی یک هفته اظهار کرد: کل کشفیات موادمخدر در این مدت ۱۶۳۵۹ کیلوگرم و بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان ۱۴۶۸۵ کیلوگرم بوده است که ۸۹.۸ درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

وی افزود: در این مدت نیز ۷۹۲ حشیش، ۶۸۵ کیلوگرم هروئین، ‏‏ ۵۳ کیلوگرم مورفین، ۱۰ کیلوگرم شیشه، ۸۳۶ کیلوگرم پیش‌ساز ‏‏و ۱۳۲ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

معاون مقابله با عرضه ستاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۱۶۹۴ فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره ۹.۶ کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

هادی‌نژاد افزود: در این مدت ۱۱۷۱۹ هزار قرص روانگردان در سطح کشور کشف شده که بیشترین تعداد آن با ۴۰۰۰ و ۲۴۳۷ و ۲۷۰۰ عدد به ترتیب مربوط به استان‌های آذربایجان غربی، فارس و کرمانشاه است، کشف مواد پیش‌ساز مکشوفه نیز در این دوره مربوط به استان آذربایجان غربی بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بالغ بر ۸۶.۴ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به شش استان کشور است، گفت: بیشترین حجم کشفیات با ۵۸۰۱ کیلوگرم مربوط به استان هرمزگان است که معادل ۳۵.۵ درصد کشفیات کشور است و استان سیستان و بلوچستان با ۴۸۴۷ کیلوگرم، کرمان با ۱۰۹۳ کیلوگرم، تهران با ۹۸۷ کیلوگرم، فارس با ۷۸۱ کیلوگرم و اصفهان با ۶۴۹ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: سهم کشفیات سه استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان از کشفیات کل کشور در هفته مذکور با افزایش محسوس نسبت به رقم ۶۲.۴ درصدی هفته قبل، به ۷۱.۸ درصد از مجموع کشفیات کشور رسیده است.

معاون دبیرکل ستاد گفت: جمع کل دستگیری‌های این دوره ۹۳۵۰ نفر بوده که از این تعداد ۸۲۵۱ نفر در طرح‌های پاکسازی دستگیر شده‌اند و مابقی مربوط به دیگر عملیات‌ها هستند.

هادی‌نژاد بیان داشت: در مدت یادشده و طی اجرای عملیات پاکسازی مناطق آلوده در سطح استان‌های کشور ۲۰۸ نفر قاچاقچی، ۳۴۷۱ توزیع کننده و خرده فروش و ۴۵۷۲ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند.

وی افزود: همچنین طی این مدت ۱۷۵ دستگاه خودرو، ۳۳ دستگاه موتورسیکلت، ۵ قبضه سلاح و ۴۴ دستگاه موبایل توقیف شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار