صادرات 1.1 میلیون تن کالا به ارزش 905 میلیون دلار به 101 کشور دنیا

ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی از صادرات یک میلیون و 152 هزار و 357تن کالا به ارزش 905 میلیون دلار به 101 کشور دنیا در 9 ماهه امسال خبر داد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ عبا‌س‌زاده ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی گفت: در 9 ماهه امسال یک‌میلیون و 152 هزار و 357 هزار تن کالا به ارزش 905 میلیون و و 147 هزار و 104 دلار از طریق مبادی گمرکی استان صادر شده است.

وی افزود: صادرات کالا از مبادی گمرکی استان در مدت یاد شده نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی افزایش 28 درصدی و از نظر ارزش دلاری 21 درصد را نشان می‌دهد.

عباس‌زاده عمده اقلام صادراتی از طریق مبادی گمرکی استان را شامل مواد پلاستیکی و اشیاء ساخته شده، میوه و پوست مرکبات، شکلات و شیرینی، ماشین‌آلات و وسایل مکانیکی اجزا و قطعات آنها، قند و شکر و شیرینی، فرآورده‌های غلات آرد نشاسته یا شیر و نان‌های شیرینی، شیشه و مصنوعات شیشه‌ای، کاکائو و فرآورده‌های آن مصنوعات از چدن آهن یا فولاد، فرآورده‌های از سبزی‌ها و میوه‌ها بوده است.

وی گفت: این کالاها به بیش از101 کشور از جمله عراق، ترکیه، گرجستان، افغانستان، ارمنستان، ایتالیا، پاکستان، روسیه، ایتالیا، بلغارستان و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

عباس‌زاده از واردات 367 هزار و 309 تن کالا به ارزش 788 میلیون و 230 هزار و 84 دلار از طریق مبادی گمرکی استان آذربایجان‌شرقی در 9 ماهه امسال خبر داد و اضافه کرد: این میزان نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن7 درصد و از حیث ارزش دلاری 11 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی عمده کالاهای وارداتی از این مبادی گمرکی استان را وسایل مکانیکی اجزا و قطعات آنها، ماشین‌آلات، توتون و تنباکو، چوپ و اشیاء چوبی و زغال چوب، کاغذ و مقوا، ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی، فرآورده‌های خوراکی ف گوشت و احشای خوراکی عنوان کرد.

عباس‌زاده گفت: این کالاها از 89کشور از جمله ترکیه، چین، آلمان، امارات متحده عربی، سوئد، ایتالیا، جمهوری کره، ارمنستان و ژاپن پس از انجام تشریفات گمرکی وارد کشور شده است.

وی خاطرنشان کرد: در همین مدت بیش از 962 هزار و 624 مسافر از مبادی مرزی گمرکات استان تردد کرده‌اند که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل مسافران خروجی 2 درصد افزایش و مسافران ورودی 4 درصد کاهش داشته است.

عباس‌زاده گفت: درآمدهای وصولی گمرکات استان در 9 ماهه سال‌جاری را 3 هزار و 848 میلیارد و 902 میلیون و 421 هزار ریال بوده که این رقم نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 20 درصد کاهش داشته است.

 

افزایش مسافرت به ارمنستان و جمهوری آذربایجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.