موسوی مطرح کرد؛

افزایش4.5 درصدی جابه‌جایی مسافر ریلی در سال 96/ خروج 350 دستگاه ناوگان فرسوده از شبکه ریلی

معاون مسافری راه‌آهن گفت: از ابتدای سال تا کنون 17میلیون مسافر در بخش شهری و حومه‌‌ای جابه‌جا شده‌اند که حاکی از رشد 4.5درصدی در این بخش است.

افزایش4.5 درصدی جابه‌جایی مسافر ریلی در سال 96/ خروج 350 دستگاه ناوگان فرسوده از شبکه ریلیمیرحسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه 17 میلیون نفر مسافر در سال جاری در بخش حمل‌ونقل ریلی جابه‌جا شده است، گفت: خوشبختانه امسال حدود 4ونیم درصد رشد در بخش جابه‌جایی مسافران ریلی نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه این 4.5درصد رشد در زمانی صورت گرفته که حدود 350 دستگاه ناوگان فرسوده از بخش حمل‌ونقل ریلی خارج شده است، گفت: طبق مصوبه سال 95 در راستای افزایش کمیت و کیفیت حمل ونقل ریلی حدود 350 دستگاه واگن بالای 45 سال از رده خارج شده که این خود یک گام بزرگ در حوزه ریلی به شمار می‌رود.

موسوی درباره حمل‌ونقل حومه‌ای گفت: راه‌اندازی حمل‌ونقل حومه‌ای جزء سیاست‌های دولت و تکالیف برنامه ششم به شمار می‌رود و در همین راستا در اطراف تهران به ویژه در محور کرج، پرند، گرمسار خطوط مستقیم حومه‌ای ریلی راه‌اندازی شده است.

وی تأیید کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده خطوط حمل‌ونقل حومه‌ای ریلی با تأمین اعتبار صورت گرفته راه‌‌اندازی می‌شود.

معاون مسافری راه‌آهن از انعقاد قرارداد برای حمل‌ونقل حومه‌ای با یک شرکت کره‌‌ای خبر داد و گفت: چندی پیش این قرارداد منعقد شده و ما افزون بر 150 واگن ریلی حدود 100 دستگاه واگن نیز در برنامه خرید خود قرار داده‌ایم.

موسوی تأکید کرد: با تأمین این ناوگان میزان جابه‌جایی مسافران حومه‌ای از 2.10 میلیون نفر در سال 92 به 5.3 میلیون نفر در سال 95 رسید.

وی تأکید کرد:‌ با این افزایش جابه‌جایی مسفران حومه‌ای شاهد رشد 80 درصدی در این بخش هستیم.

معاون مسافری راه‌آهن گفت: مدت زمان قرارداد راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای حدود 78 ماه است که این خود می‌تواند گام بزرگی در گسترش حمل‌ونقل حومه‌ای باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.