برگزاری اجتماع بزرگ مردم اهر

فرمانده سپاه ناحیه اهر از برگزاری اجتماع عظیم اقشار مختلف مردم اهر به مناسبت حماسه ۹ دی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ سرهنگ عبدالحسین ایمانی فرمانده سپاه ناحیه اهر در جلسه قرارگاه فرهنگی شهرستان اهرگفت: بسیج و سپاه از یکم دی‌ماه در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج نشست‌های روشنگری و بصیرت دهی را بر اساس برنامه‌های تدوین‌شده به مناسبت حماسه 9 دی را آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه در زمان فتنه عده‌ای بر این باورند که باید از فتنه دوری جسته و بعد از اتمام آن بهره‌برداری خود را بکنیم، افزود: امیرالمؤمنین علی(ع) می‌فرمایند در زمان فتنه خواص باید بصرت دهند، بصیرت دهی همانند چراغی است که در هوای غبارآلود و مه‌آلود می‌تابد و چراغ می‌تواند راه درست را به مردم نشان دهد.

فرمانده سپاه ناحیه اهر بیان کرد: بایستی تبیین ابعاد فتنه و حماسه 9 دی در ادارات نشست‌هایی برگزار شود و حتی رؤسای ادارات با مصاحبه‌هایی می‌توانند مواضع خود را نسبت به فتنه اعلام کنند این در حالی است که نشستن و بی‌طرف ماندن و حتی سکوت چاره کار نیست بلکه اکنون به تبیین حماسه 9 دی بیشتر از گذشته نیاز داریم چراکه برخی‌ها چنین القاء می‌کنند که فتنه تمام‌شده است.

ایمانی حماسه 9 دی را در حماسه ماندگار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد، گفت: مسائلی که کریه و زشتی که فتنه‌گران در جریان فتنه 88 به وجود آورده و نظام را به خطر انداختند و به مقام ولایت‌فقیه توهین کردند و به بیت‌المال و تکیه‌های امام حسین(ع) رحم نکردند و حال به‌طور بی‌شرمانه بر مواضع خود پافشاری می‌کنند اما ما نیز بر مواضع اصلی‌مان تأکیدداریم.

وی از برگزاری اجتماع عظیم اقشار مختلف مردم اهر به مناسبت حماسه 9 دی در این شهرستان خبر داد، گفت: بر اساس برنامه‌های پیش‌بینی‌شده نشست‌های بصیرتی در تمامی پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان اهر از یکم تا بیشتم دی‌ماه برگزار می‌شود که اجتماع اقشار مختلف مردم یکی دیگر از برنامه‌های حماسه 9 دی در این شهرستان است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اهر نیز در این جلسه بابیان اینکه جریان فتنه دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی همچنان با شکل‌های دیگر در حال طراحی است، اظهار کرد: ایجاد نارضایتی بین مردم و نظام و ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی در رفع معضلات اجتماعی کشور از اهداف بعدی فتنه‌گران است.

حجت‌الاسلام رستم ممی‌زاده اضافه کرد: در ادامه فتنه سال 88 که از سوی دشمن قسم‌خورده نظام جمهوری اسلامی طراحی‌شده بود حماسه 9 دی به وجود آمد و این حماسه نشان داد که ملت ایران همواره پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی هستند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه اهر با ذکر اینکه فتنه‌های 78 و 88 ریشه در مداخله غربی‌ها در امور داخلی کشورمان دارد، افزود: عده‌ای هنوز هم که هنوز است با وجود اذعان دشمنان به حمایت از فتنه‌گران حتی اسم فتنه را قبول ندارند.

ممی‌زاده در پایان با تأکید بر اینکه دشمن همواره برای براندازی نظام اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند، خاطرنشان کرد: فتنه‌گران برای ایجاد فتنه‌ای جدید در کشور با شعار آشتی ملی وارد میدان شده‌اند و این بار هدف توهین به ولایت و مقدسات نیست بلکه از راه‌های مختلف جهت ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند که باید در راستای روشنگری این مسائل به مردم گفته شود.

‌آیت‌الله جواد حاجی‌زاده امام جمعه اهر نیز ‌اظهار کرد: حماسه 8 دی آذربایجان و 9 دی یکی از حماسه‌های باشکوه در کشور بوده که ملت برای مقابله با فتنه‌گران به قیام بر خواستند و در رابطه با حماسه 8 دی مردم آذربایجان شرقی هرساله جمعی از اقشار مختلف مردم با نماینده ولی‌فقیه در استان دیدار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی در تمامی تحولات کشور نقش داشته‌اند و در حماسه 8 دی برعلیه فتنه‌گران تأثیر زیادی در کشور داشت، افزود: علی‌رغم این‌که استکبار جهانی پیش از پیروزی انقلاب سعی می‌کرد تا انقلاب اسلامی به نتیجه نرسد بعد از آن نیز در تداوم و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی سنگ‌اندازی کرده و توطئه‌ها و دسیسه‌های بسیاری کرد تا نظام اسلامی را راه اصلی خود بدر کند.

امام جمعه اهر ادامه داد: مستکبران عالم که همواره برای براندازی نظام جمهوری اسلامی تلاش کرده‌اند ولی با درایت و هوشیاری مقام معظم رهبری تمامی دسیسه‌های دشمن خنثی‌شده است در حالی که بعد از شکست در جبهه‌های مختلف سعی کرد تا نفاق و تفرقه را در جامعه اسلامی ایجاد کند اما به حول قوه الهی تاکنون نتوانسته‌اند به اهداف شوم خود دست یابند.

حاجی‌زاده بابیان اینکه دشمن برای براندازی نظام جمهوری اسلامی فتنه‌های ده‌ساله را طراحی و اجرا می‌کند، گفت: فتنه 78 کوی دانشگاه و سال 88 فتنه دیگری به بهانه انتخابات ریاست جمهوری راه انداختند به‌طوری که این فتنه‌ها خارج از کشور طراحی‌شده بود که متأسفانه عده‌ای در داخل کشورمان در جریان فتنه 88 آب در آسیاب دشمن ریختند و همین فتنه خسارت جبران‌ناپذیری به کشور وارد کرد.

وی اضافه کرد: اگر مقام معظم رهبری در جریان فتنه سال 88 کمی نرمش به خرج می‌دادند در هر دوره از انتخابات شاهد فتنه‌های دیگری می‌بودیم و آن‌طور می‌شد که دشمن به دنبال آن بود و ایستادگی رهبر معظم انقلاب در برابر دشمن فتنه‌گر بار دیگر کشور را از گزند توطئه گران بیمه کرد.

امام جمعه اهر با ذکر اینکه ملت ایران به‌ویژه مردم آذربایجان با اشاره مقام معظم رهبری در مقابله با فتنه‌گران به قیام بر خواسته و حماسه 8 و 9 دی را ایجاد کردند، گفت: حماسه 9 دی ملت ایران زمینه برچیده شدن فتنه‌گران را فراهم و انقلاب اسلامی را به مسیر اصلی‌اش بازگرداندند.

حاجی‌زاده بیان کرد: نباید طوری فکر کنیم که فتنه‌ها دیگر تمام‌شده و دشمن دیگر کاری با ما ندارد خیر این‌گونه نیست دشمن هم‌اکنون هم به دنبال براندازی نظام اسلامی است در حالی که دشمنان با ایجاد نفاق به شکری دیگر و نفوذ را دنبال می‌کنند تا به نتیجه برسند، اگر می‌خواهیم دشمن را بیشتر بشناسیم باید از فتنه‌های 78 و 88 عبرت بگیریم.

وی با تأکید بر این‌که نگاه جناحی به فتنه قابل‌قبول نیست اگر دشمن در جریان فتنه به پیروزی می‌رسید نه اصلاح‌طلب و نه اصول‌گرا می‌شناخت، گفت: اگر کسی به فتنه نگاه جناحی کند در واقع به کشور، نظام و انقلاب اسلامی خیانت کرده است به‌طوری که فتنه همانند سیل بود که جاری می‌شد همه را با خود می‌برد.

 

حماسه 9 دی انقلاب اسلامی را به مسیر اصلی‌اش بازگرداند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار