تحلیلگر آمریکایی: دولت ترامپ نمی‌تواند کره شمالی را خلع سلاح کند

تحلیلگر نشریه دیلی بیست آمریکا معتقد است واشنگتن اهرم‌های لازم را برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی در اختیار ندارد.

تحلیلگر آمریکایی: دولت ترامپ نمی‌تواند برنامه هسته‌ای کره شمالی را متوقف کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، یک تحلیلگر آمریکایی تصریح کرد آمریکا نمی‌تواند برنامه هسته‌ای کره شمالی را متوقف و این کشور را خلع سلاح هسته‌ای کند.

«کیمبرلی دوزیر» تحلیلگر نشریه دیلی بیست آمریکا در گفتگو با این شبکه گفت: «درباره مناقشه کره شمالی مسائل زیادی مطرح است. اگر به نکات نهفته در پس پیامهای توئیتری منتشر شده نگاه کنید متوجه می‌شوید که پنتاگون خودش را برای تهاجم نظامی احتمالی به کره شمالی آماده می‌کند تا کشورهای دیگر از قبیل چین که احتمالا می‌توانند کره شمالی را به سر میز مذاکره بیاورند، مشاهده کنند آمریکا درباره آماده شدن برای اقدام نظامی تصمیمی جدی دارد و در نتیجه از سرمایه اقتصادی و سیاسی خود برای جلوگیری از اقدامات کره شمالی استفاده کنند.»

وی ادامه داد: «اگر به اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا و راهبردهای کاخ سفید نگاه کنیم متوجه می‌شویم که دولت آمریکا در حال پیام دادن به روسیه و چین است با این مضمون که واشنگتن انتظار دارد این کشورها همسو با منافع آمریکا حرکت کنند یا اینکه با نوعی توبیخ مواجه می‌شوند. در حال حاضر مشخص نیست که این تحرکات به چه راه حلی در قضیه شبه جزیره کره منجر خواهد شد. اما به نظر نمی‌رسد ایالات متحده، اهرم‌های لازم را داشته باشد تا برنامه هسته‌ای کره شمالی را متوقف و آن را خلع سلاح کند.»

انتهای پیام/

آمریکا نمی‌تواند کره شمالی را خلع سلاح کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار