مدیرکل دادگستری خراسان رضوی :

اجرای صحیح ثبت یک ضرورت برای حفظ حقوق مردم است

مدیرکل دادگستری خراسان رضوی گفت : امروزه با شرایط جامعه و گستردگی معاملات به ثبت رساندن معاملات جزء واجبات شرعی عقلی و قانونی است .

اجرای صحیح ثبت یک ضرورت برای حفظ حقوق مردم استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حجت الاسلام مظفری مدیرکل دادگستری خراسان رضوی در همایش گرامیداشت دفاتر اسناد رسمی در جمع سردفترداران و دفتر یاران خراسان رضوی گفت : مالکیت اشخاص واجب است و مقررات دینی برای حفظ مال و جان و ناموس وضع شده است، یکی از پایه‌های اساسی امنیت در جامعه حفظ اموال مردم است.

وی افزود: این مال نباید مورد تعرض اشخاص قرار بگیرد و اگر روزی تعرض شد شهروند با آسانترین و سهل‌ترین راه می‌تواند حقش را بگیرد و لازمه اش این است که برای احراز مالکیت مستند قابل قبولی داشته باشیم و این اجرای قانون ثبت را واجب می‌کند.


حجت الاسلام مظفری با تاکید براینکه اگر قانون ثبت صحیح و فراگیر انجام شود ورودی به دادگستری را کاهش میدهد گفت: ترویج قانون ثبت باعث پیشگیری از وقوع جرم خواهد شد ثبت ۷۰ سند پیش فروش در مشهد کم و تاسف بار است.

مرادی، مدیر کل امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد رسمی کشور نیز در این مراسم گفت: سازمان ثبت اسناد رسمی با راه اندازی ثبت آنی نقش بسزایی در حقوق شهروندی ایفا کرده است.

وی افزود: علیرقم تاکیدات رهبری، در سیاست‌های کلی برنامه مبنی بر اهمیت دادن بر سند رسمی، ما در برنامه ششم شاهد این امر نبودیم.

مدیر کل امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد رسمی کشور ادامه داد: برخی معتقدند حقوق شهروندی وظیفه دولتمردان است که نسبت به مردم انجام دهند، اما برخی این را وظیفه همه می‌دانند.

مرادی گفت : سازمان ثبت اسناد نقش ارزنده‌ای در صیانت حقوق شهروندی را رسمی ایفا کرده است.

رامشی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت : دغدغه‌های ثبت اسناد در استان، با توحه به قانون پیش فروش که در حال اقدام است و هفتاد سند پیش فروش زده شده است.


وی با بیان اینکه ۵۰۶ دفتر خانه در استان و ۳۰۹ دفتر خانه در مشهد در حال فعالیت هستند افزود: هر دفتر خانه از سر دفتر و دفتر یار اول تشکیل شده است، دفاتر، نود و پنج میلیارد تومان در سال ۹۵ درامد داشتند که امسال ۱۳ درصد افزایش در امد داشتند.

در حاشیه این مراسم از سامانه تقسیم اسناد نیز رونمایی شد که از نیمه دوم دی ماه در تمام سردفتر‌ها عملیاتی میشود.

 

انتهای پیام//ف. م.
 
 
 

همایش گرامیداشت دفاتر اسناد رسمی در مشهد برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار