خانواده مهمترین بستر تکامل وسعادتمندی انسان است

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان بسترخانواده را کانون تربیت وسعادتمندی انسان برشمرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، کوروش احمد یوسفی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان  گفت : دین اسلام توجه خاصی به خانواده و حفظ آن دارد وبستر خانواده را کانون رشد وتکامل انسان‌ها برشمرده است همچنان که در سیره معصومین نیز این موضوع وجود داشته و مورد تاکید بوده است وما که به عنوان پیروان نبی اکرم (ص) باید از آن پیروی کنیم.


وی ویژگی‌ها و مبنای تشکیل یک خانواده سالم را استفاده ازتکنیک‌های عقلانی، محبت کردن، تربیت صحیح، هنرمثبت گرایی، مشورت کردن وتوجه نمودن به همه جوانب زندگی عنوان کرد ونقش این ویژگی‌ها را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مهم واساسی دانست.


وی برنامه ریزی در خانواده را باعث رشد وتکامل اعضای خانواده بیان کرد و افزود: رعایت وتوجه به ویژگی‌های تشکیل یک خانواده سالم تنها راه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است واگریک خانواده این ویژگی‌ها را نداشته باشد زمینه بزهکاری وشیوع جرایم مختلف فراهم خواهد شد.


معاون اجتماعی استان شنیدن مشکلات اعضای خانواده، تربیت وآماده سازی فرزندان برای سنین بالاتروتوجه به همه جوانب زندگی از جمله، عقلانی، روانی، عاطفی و فرهنگی اجتماعی را ازمهمترین نکات ضروری دررشد ونمو خانواده وجلوگیری از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.


احمد یوسفی ضمن بیان اینکه اولین بستربه وجود آمدن جرائم ضمیر ناخودآگاه انسان است که از همان دوران جنینی و کودکی درافراد شکل گرفته و از دوران جوانی به بعد به اوج خود میرسد افزود: خانواده بهترین بستر و پایه برای شکل گیری رفتار‌های صحیح و بالعکس می‌باشند وتوجه به تقویت صحیح ضمیر ناخوداگاه افراد آثار مثبت و قابل توجهی در بر خواهد داشت.


معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در پایان با بیان اینکه طرح دیده بان حقوق همسایه با بررسی طرح‌های مطالعاتی پس از ۲ سال در حال اجراست، اجرای این طرح را درپیشگیری از معضلات اجتماعی با نگاه دینی، مالی و برآورده کردن سایر نیاز همسایه‌ها مهم دانست وگفت: با اجرای این طرح تمام جرایم حذف شده وآمار سرقت‌ها وطلاق‌ها به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت .
انتهای پیام/ی

خانواده سالم تنها راه پیشگیری از آسیب اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار