شرکت‌های دانش بنیان شکایت خود از مسئولان را به شورای عتف ببرند

چنانچه مؤسسه دانش‌بنیان شکایتی از دستگاه‌هایی که موظف به ارائه خدمات به آنها بودند، داشته باشند، می‌توانند نزد دبیرخانه شورا اعتراض کند.

به گزارش  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شکایات شرکت‌ها و موسسات متقاضی استفاده از مزایای قانون دانش بنیان در سامانه دبیرخانه شورای عالی عتف ثبت و ضبط و ظرف یک ماه به شکایات رسیدگی می‌شود.

تمام دستگاه‌های مجری ماده 7 قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری‌ها و اختراعات موظف هستند حداکثر ظرف یک ماه به درخواست‌های متقاضیان برای استفاده از حمایت مندرج در این قانون رسیدگی کنند و نتیجه نهایی را به متقاضی اعلام نمایند، چنانچه نظر مبنی بر رد درخواست باشد باید به‌طور مستدل به آگاهی درخواست‌کننده برسانند. درخواست‌کننده می‌تواند نزد دبیرخانه اعتراض کند و شورا موظف است ظرف یک ماه به شکایت واصله رسیدگی کند.

رسیدگی به شکایات  متقاضیان استفاده از قانون دانش‌بنیان در مدت یک ماه

بر طبق ماده 30 آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری‌ها و اختراعات، شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان می‌توانند اعتراض خود را نسبت به عملکرد دستگاه‌های مجری قانون با ارائه مستندات به دبیرخانه شورا ارسال کنند. دبیرخانه شورا موظف است ظرف یک ماه نسبت به رسیدگی به اعتراضات واصل شده اقدام کند.

مطابق با ماده (7) قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و ماده (30) آیین‌نامه اجرایی آن، چنانچه شرکت‌ و مؤسسه دانش‌بنیان شکایتی از سازمان‌ها یا دستگاه‌هایی که موظف به ارائه خدمات و تسهیلات به آنها بودند، داشته باشند، می‌توانند نزد دبیرخانه شورا اعتراض کند.

راه اندازی سامانه دریافت شکایات شرکت‌های دانش بنیان

در راستای اجرای این تکلیف قانونی، در اواخر سال 1395، سامانه دریافت شکایات شرکت‌ها و مؤسسات متقاضی استفاده از مزایای قانون دانش‌بنیان در پرتال دبیرخانه شورا راه‌اندازی شده است.

شرکت‌ها و مؤسسات می‌توانند اعتراض خود را نسبت به فرآیند یا نتیجه ارزیابی و تایید صلاحیت، چگونگی دریافت حمایت‌ها و تسهیلات یا سایر موانع و مشکلات مرتبط با صیانت از شرکت‌های دانش‌بنیان، در این سامانه ثبت کنند.

علاوه بر این، دفتر امور شرکت‌های دانش‌بنیان در پنجره واحد مجتمع نوآوری و شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان افتتاح شده است.

شرکت‌ها می‌توانند با مراجعه به این دفتر، شکایت خود را به صورت حضوری ثبت کرده و فرآیند رسیدگی به آن را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار