دیپلمات روس: تسلیحات آمریکایی ارسالی به اوکراین ممکن است به دست تروریست‌ها بیفتد

یک دیپلمات روس درباره پیامد‌های تصمیم اتاوا و واشنگتن مبنی بر ارسال تسلیحات مرگبار به اوکراین هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، یک دیپلمات روس اعلام کرد تسلیحات مرگبار آمریکایی و کانادایی که قرار است به اوکراین تحویل داده شود، به دلیل فساد بالا در اوکراین ممکن است به دست تروریست‌ها بیفتد.

کانادا و آمریکا اعلام کردند تصمیم دارند به اوکراین، تسلیحات مرگبار صادر کنند. گریگوری کاراسین، معاون وزیر خارجه روسیه گفت این کشورها باید نخست خطرات انتقال این تسلیحات پیشرفته به کشوری را که به فساد دولتی مشهور است، بسنجند.

کاراسین گفت: «آیا واشنگتن و اتاوا اطمینان دارند تسلیحاتشان به دستان افراد دیگری، مثلا تروریست‌ها، نخواهد افتاد و یا به دست قاچاقچیان اوکراینی به خاورمیانه و یا هر منطقه دیگری که آمریکا آن را برای منافع خود حساس می‌بیند، فروخته نخواهد شد؟» وی افزود: «ما این پرسش‌ها را از شرکای خودمان داریم. ما از آن‌ها می‌خواهیم ریسک‌های مربوط به چنین اقدامات شتابزده را در نظر بگیرند.»

آمریکا و کانادا پیش از این مجوز ارسال تسلیحات مرگبار به اوکراین به منظور افزایش قدرت دفاعی این کشور را تایید کرده اند.

روسیه از تصمیم آمریکا و کانادا انتقاد و اعلام کرده است احتمال دارد کی‌یف در صدد آن باشد که به منظور انحراف اذهان عمومی از وضعیت سخت اقتصادی در این کشور، درگیری‌ها در منطقه دنباس را تشدید کند.

کاراسین در مصاحبه خود با خبرگزاری ریا نووستی افزود: «آمریکا و کانادا با این اقدام خود شرایط را پیچیده‌تر خواهند کرد و عملا در درگیری‌های داخلی اوکراین دخالت و آن را به سطح بین‌المللی خواهند رساند. هم اکنون آمریکا، کانادا و دیگر کشورهای عضو ناتو به تعلیم نظامی افراد در اوکراین می‌پردازند. بسیاری از مردم اوکراین اکنون این کشورها را در جنگ داخلی در شرق این کشور دخیل می‌دانند.»

انتهای پیام/

 

خطر ارسال تسلیحات مرگبار آمریکایی به اوکراین چیست؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار