مقام روس: وقوع جنگ در شبه‌جزیره کره جان ده‌ها هزار آمریکایی را خواهد گرفت

دبیر شورای امنیت ملی روسیه مقابله با کره شمالی را تنها بهانه‌ای برای نظامی‌گری آمریکا دانست و گفت جنگ احتمالی در شبه‌جزیره کره جان ده‌ها هزار آمریکایی را می‌گیرد.

مقام روس: جنگ در شبه جزیره کره جان ده ها هزار آمریکایی را خواهد گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه، در مصاحبه ای اظهار کرد آمریکا از مسئله کره شمالی به عنوان بهانه ای برای افزایش حضور نظامی خود در منطقه آسیا-اقیانوسیه استفاده می کند.

دبیر شورای امنیت روسیه اظهار کرد: «بر هیچ کسی پوشیده نیست که برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی به بهانه ای (برای آمریکا) به منظور نظامی سازی منطقه آسیا-اقیانوسیه برای مقابله با روسیه و چین و محدود کردن این کشورها تبدیل شده است.» وی افزود: «واشنگتن همچنان به اقدامات خود در استقرار سامانه های دفاع موشکی در کشورهای منطقه ادامه می دهد.»

پاتروشف همچنین اظهار کرد در صورت وقوع جنگ در شبه جزیره کره، آمریکا باید در قبال جان باختن شهروندان آمریکایی حاضر در کره جنوبی مسئول باشد.

پاتروشف در ادامه گفت: «همانطور که شواهد تاریخی نشان می دهد، آمریکا به منظور رسیدن به اهداف خود، برای حفظ جان شهروندانش در سایر کشورها هیچ ارزشی قائل نیست. با این حال، آمریکا باید در نظر داشته باشد که 250 هزار آمریکایی در کره جنوبی زندگی می کنند و اقدامات نظامی گسترده در شبه جزیره کره به طور مستقیم جان آنها را تهدید خواهد کرد.» وی افزود: «چنین تلفاتی در منطق نظامی هیچ یک از کشورهای جهان قابل قبول نیست. موقعیت برخی سامانه های موشکی عملیاتی و راهبردی کره شمالی تنها 50 کیلومتر با سئول فاصله دارد.»

دبیر شورای امنیت ملی روسیه همچنین در خصوص راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا اظهار کرد واشنگتن در اقدامی مشابه اقداماتش در دوران جنگ سرد، با متجاوز نشان دادن چهره کره شمالی در پی دستیابی به اهداف اقتصادی خود است. پاتروشف در این خصوص اظهار کرد: «واشنگتن با متجاوز نشان دادن برخی کشورها و پنهان شدن پشت این ادعا، در واقع به دنبال حفظ منافع اقتصادی خود و آرمان های منقرض شده اش در دوران جنگ سرد است.»

راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا، ایران و کره شمالی را به همراه چین و روسیه بزرگترین تهدید برای امنیت آمریکا اعلام کرد. بر اساس این راهبرد، «برقراری صلح با استفاده از زور و اعمال فشار» و «گسترش نفوذ آمریکا» از اولویت های اصلی سیاست خارجی واشنگتن است.

 این مقام روس در ادامه اظهاراتش همچنین با اشاره به افزایش بودجه نظامی آمریکا در سال 2018 به 700 میلیارد دلار، افزود 4.6 میلیارد دلار از این بودجه صرف محدود کردن روسیه در اروپا خواهد شد.

 

انتهای پیام/

هشدار مقام روس درباره پیامدهای وقوع جنگ احتمالی در شبه‌جزیره کره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار