علیجانی در نطق میان‌دستور:

طرح تحول سلامت باید بازنگری شود

نماینده مردم تهران گفت: طرح تحول سلامت باید مجددا با نظر کارشناسان بازنگری شده و راهکار‌های برون رفت از بحران‌های آن در مجلس بررسی شود.

طرح تحول سلامت باید بازنگری شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محسن علیجانی نماینده مردم تهران در نطق میان‌دستور امروز مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طرح تحول سلامت برنامه اجتماعی دولت و از حقوق اساسی ملت همچنین مورد تأئید نظام و مورد اهتمام مجلس است.

وی با بیان اینکه سلامت زیربنای پایدار در ابعاد انسانی و اقتصادی است، افزود: طرح تحول سلامت از سال 93 در کشورمان در حال اجرا قرار دارد، لذا زمان آن رسیده که به آسیب شناسی این طرح بپردازیم.

نماینده مردم تهران ادامه داد: بدون شک امنیت، سلامت و فرهنگ سه عنصر اصلی جامعه به شمار می‌آید که باید دولت‌ها از منابع عمومی و مالیات برای آنها هزینه کنند، چراکه مجال بحث سلامت و تحول آن مورد نظر است.

علیجانی خاطرنشان کرد: سلامت دارای ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی است که باید دید طرح تحول تا چه اندازه در این زمینه دستاورد داشته و نسبت آن با اسناد بالادستی سند چشم‌انداز، نقشه جامع علمی کشور، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و سیاست کلی سلامت چیست؟

وی بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم طرح تحول سلامت با همه ابعادش با بهره‌گیری از نظر کارشناسان بازنگری شود و راهکارهای برون رفت از بحران‌های آن در مجلس بررسی و تصویب شود تا سرنوشتی چون مسکن مهر پیدا نکند.

نماینده مردم تهران گفت: اکنون در کشور ما گردش مالی فقط در حوزه درمان که قسمتی از سلامت است بالغ بر 150 هزار میلیارد تومان است، اما با این وجود می‌بینیم که مشکل درمان هم به خوبی در کشور مدیریت نشده و این عدد بدون بودجه‌هایی است که در رفاه اجتماعی، بهزیستی و کمیته امداد هزینه می‌شود.

علیجانی ادامه داد: باید بررسی شود طرح تحول سلامت در سایر ابعاد سلامت خصوصا مقوله پیشگیری و بهداشت چه اقداماتی انجام داده است.

وی افزود: همچنین در حوزه تغذیه و پیشگیری به منظور بهره‌مندی از موادغذایی سالم و حفظ سلامت جامعه باید دید به کدام سو حرکت کرده‌ایم و آیا طبق راهبرد چرخه علم و فناوری در نقشه جامع علمی کشور پیش می‌رویم یا خیر.

نماینده مردم تهران متذکر شد: باید بدانیم که آیا نسخه‌های ساختاری مدیریتی و برنامه ششم از اولویت بهداشت و درمان برای سلامت الکترونیک، نظام سطح بندی خدمات و پزشکی خانواده که باعث گرانی می‌شود، همچنین راهنماهای بالینی و تجمیع منابع صندوق‌ها محقق شده‌اند.

علیجانی یادآور شد: از دولت درخواست می‌کنم لایحه جامع نظام سلامت و رفاه اجتماعی را به مجلس تقدیم کند و به وضعیت سلامت خصوصا درمان در شهرستان‌های استان تهران رسیدگی فوری به عمل آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار