در نخستین جلسه مجمع مشورتی نمایشگاه بین المللی قرآن مطرح شد؛

لزوم کیفیت بخشی و غنابخشی به فعالیت های نمایشگاه بین المللی قرآن

نخستین جلسه مجمع مشورتی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با موضوع آسیب شناسی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.

کیفیت بخشی و غنابخشی به فعالیت های نمایشگاه بین المللی قرآن کریمبه گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نخستین جلسه مجمع مشورتی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با موضوع آسیب شناسی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، به ریاست عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور گروهی از صاحبنظران حوزه قرآن و عترت برگزار شد.

در ابتدای این جلسه عبدالهادی فقهی زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به اینکه پیش از این نیز نشست هایی در رابطه با ابعاد گوناگون نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در محل معاونت قرآن و عترت برگزار شده، گفت: یکی از اولویت های کاری خود را که در نخستین نشست خبری خود نیز اعلام کرده بودم، کیفیت بخشی و غنا بخشی به نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بود که در میان فعالیت های معاونت از دیرباز از برجستگی و موقعیت ممتازی برخوردار است و به نوعی ویترین کارهای متعدد در حوزه های گوناگون به شمار می رود.

در این جلسه که با حضور ریاست سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگانی از معاونت هنری و نهادهای فعال در حوزه نمایشگاهی برگزار شد، فقهی زاده تصریح کرد: واقعیت این است که در تمام دوره های مرتبط با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه ویژه ای به نماشگاه بین المللی قرآن کریم شده، ولی همچنان لازم است درباره غنابخشی بیشتر فکر و رایزنی کرد و از این رو پیشنهاد می کنم به طور خاص توجه ویژه ای به تقویت جنبه عترت در نمایشگاه نشان داد که در این صورت تغییرات محتوایی مثبت و جدی در بخش های مختلف نمایشگاه پدید آمد.

فقهی زاده ضمن اشاره به اینکه جنبه محتوایی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم می بایست تقویت شود، بیان داشت: تقویت استانداردهای نمایشگاه، عدم استفاده از قالب های قدیمی، محتوا بخشی و همچنین فضاسازی موثر برای جلب نگاه ها به سوی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم می بایست در اولویت قرار گیرد تا افراد و گروه های بیشتری بتوانند در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

وی همچنین توجه به مدل های محتوایی و نوآوری در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را از موارد مهم در این زمینه دانست و عنوان کرد: عترت را می بایست طوری معنا کنیم که تمام ابهاماتی را که به اسلام ضربه می زند رفع کند. قرآن کریم و اهل بیت (ع) عامل وحدت بین مسلمانان جهان به شمار می روند.

گفتنی است حاضرین در این جلسه نسبت به واکاوی جنبه های محتوایی و اجرایی برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نکاتی را بیان کردند و بر تغییرات مثبت در نمایشگاه های سال های آینده  اظهار امیدواری کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار