تولیدات داخلی پاسخگوی ۶۸ درصد نیاز حفاری

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران از تولید ۶۸ درصد اقلام پر مصرف صنعت حفاری در داخل کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،   مهدی عرشیان، مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران گفت: مجموع این اقلام یک هزار و ۵۷۳ قلم می باشد که یک هزار و ۷۳ قلم ساخت داخل شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی به عمل آمده تا 3 سال آینده این اقلام به صورت ۱۰۰ درصد تولید داخل خواهد شد، اظهار کرد: ارزش قطعات و تجهیزات بومی سازی شده ۲۱۰ میلیارد ریال است.

عرشیان در خصوص اقلام کدگذاری شده در انبارها نیز گفت: این اقلام شامل ۶۵ هزار و ۷۴۱ قلم است که ۱۹ درصد ساخت داخل شده است.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران به رشد ۲۶ درصدی تعداد قطعات و تجهیزات ساخت داخل در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ اشاره کرد و افزود: پیش بینی می شود در سال جاری نیز شاهد رشد ۲۰ درصدی این اقلام در قیاس با سال گذشته باشیم.

وی، تعداد سازندگان داخلی که با این شرکت همکاری دارند را ۳۰۰ شرکت عنوان و اظهار کرد: ۶۷ درصد از این تعداد از استان خوزستان و ۳۳ درصد از سایر استان های صنعتی کشور هستند.

عرشیان با بیان اینکه در 2 سال گذشته افزون بر ۷۵ درصد از قراردادهای ساخت داخل به سازندگان بومی واگذار شده است، گفت: در خصوص ارتقای کیفیت ساخت داخل برنامه ریزی مناسبی در 3 سال گذشته صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: براساس اقدامات انجام شده از قبیل بازنگری دانش فنی و نقشه های ساخت و همچنین تخصصی کردن ساخت داخل توسط سازندگان با انعقاد قراردادهای باز، گزارش انطباق نشدن و بی کیفیت در سال جاری نسبت به 2 سال قبل کاهش چشمگیری داشته است.

انتهای پیام/م

۶۸ درصد اقلام پر مصرف حفاری ساخت داخل شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار