معاون صندوق بازنشستگی در بوشهر:

۵۰ هزار بازنشسته مهارت‌های حرفه‌ای را فرا می‌گیرند

معاون اداری و مالی صندوق بازنشستگی کشوربا اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و صندوق بازنشستگی گفت: با برنامه‌‌ریزی انجام شده امسال ۵۰ هزار بازنشسته کشوری مهارت‌های حرفه‌ای را فرا می‌گیرند.

۵۰ هزار بازنشسته مهارت‌های حرفه‌ای را فرا می‌گیرندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدرضا ترابی ظهر امروز در گردهمایی سفیران کارگروه‌های هشت گانه صندوق بازنشستگی کشوری در استان بوشهر  با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و صندوق بازنشستگی کشوری و کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: بر اساس این تفاهم‌نامه بازنشستگان و فرزندان آنها می‌توانند ضمن دریافت خدمات رایگان مهارت‌آموزی در آموزشگاه‌های دولتی،  از تخفیفات هزینه در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه بازنشستگان به عنوان خردمندان جامعه محسوب می‌شوند تصریح کرد: بازنشستگان سرمایه‌های بی بدیل کشور هستند که سال‌های زیادی را در مسیر خدمت به جامعه صرف کرده‌اند و نباید در دوران بازنشستگی گوشه نشین و افسرده شوند.

معاون اداری و مالی صندوق بازنشستگی کشور با  تاکید بر نقش آموزش‌های مهارتی در توسعه اشتغال پایدار برای خانواده‌های بازنشستگان  تصریح کرد: بازنشستگان دارای توانمندی‌ها و تجارب بی‌شمار هستند که می‌توانند تدریس در مراکز فنی و حرفه‌ای را بر عهده بگیرند و یا متقاضی تاسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای باشند.

ترابی با بیان اینکه باید با مهارت آموزی استعدادهای محلی را شناسایی و برای اشتغال پایدار گام برداشته شود افزود: مهم‌ترین موضوعی که سبب نشاط و شادابی در یک فرد می‌شود، فعالیت و یادگیری مهارت‌های فنی است که می‌تواند انسان را از دیگران بی نیاز کند.

معاون اداری و مالی صندوق بازنشستگی کشور، آموزش را منجر به ایجاد انگیزه، روحیه خودباوری و نشاط اجتماعی در بین بازنشستگان  دانست و تاکید کرد: آموختن سن و مسئولیت نمی‌شناسد و در هر مقطعی از حیات انسان، می‌تواند منجر به شادی، پویایی و توسعه شده و فرهنگ ریسک پذیری را در بین بازنشستگان ترویج کند.

وی هدف از ایجاد مهارت آموزی برای بازنشستگان را مهارت آموزی برای یک فعالیت داوطلبانه عنوان  کرد و گفت:با برنامه‌‌ریزی انجام شده امسال 50 هزار بازنشسته مهارت‌های حرفه‌ای را فرا می‌گیرند.

انتهای پیام/پ

بازنشستگان مهارت های حرفه ای می آموزند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.