رئیس شورای اسلامی شهر اردکان:

مسئولین فضا را برای مشارکت معلولین در عرصه‌های مختلف فراهم کنند

رئیس شورای اسلامی شهر اردکان گفت: یکی از مهمترین اولویت های شهرداری برای احداث پروژه های عمرانی شهر، در نظر گرفتن فضایی مناسب برای تردد و دستیابی معلولان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمد علی مروتی ، رئیس شورای اسلامی شهر اردکان در چهارمین جلسه کمیته مناسب سازی معابر شهرستان اردکان گفت: اگر زمینه برای حضور فعال معلولان در جامعه فراهم گردد آنان می‌توانند در چرخه توسعه کشور نقش به سزایی داشته باشند و مسئولین باید فضا را برای مشارکت معلولین در عرصه‌های مختلف فراهم کنند.

مروتی افزود: شهرداری اردکان از صدور پروانه احداث و پایان کار برای ساختمانها و اماکن‌عمومی و معابری که ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای معلولان را رعایت نکرده باشند ، خودداری خواهد نمود.

وی تصریح کرد : یکی از مهمترین اولویت های شهرداری برای احداث پروژه های عمرانی شهر، در نظر گرفتن فضایی مناسب برای تردد و تفریح معلولان می باشد.

عضد زاده دبیر ستاد مناسب سازی و رئیس اداره بهزیستی اردکان ضمن تقدیر و تشکر به خاطر اقدامات خوب شهرداری و دوره چهارم شورای اسلامی در زمینه مناسب سازی فضای شهری برای معلولان درسطح شهر اردکان به صورت خلاصه گزارشی از اقدامات و فعالیت هایی که ازسوی  ستاد مناسب سازی و دبیرخانه این ستاد در شهرستان انجام شده را ارائه کرد و افزود : برای رسیدن به نقطه مطلوب و ایده آل ، این فعالیت ها باید استمرار داشته باشد.

عضدزاده افزود : همکاری و همراهی و استقبال بسیار خوب فرمانداری ، شهرداری و شورای شهرسابق و سایر ادارات اردکان ، امروزه شاهدیم که درطرح های جدید شهری تا حد امکان ، استاندارد های مناسب سازی ویژه معلولان و سالمندان لحاظ شده است و بهسازی و مناسب سازی پیاده رو خیابان های امام خمینی (ره)، آیت الله شیدا، ابوالفضل و باهنر و میادین امام علی (ع) ، امام حسین (ع) و خاتمی (ره) را از مهمترین اقدامات شهرداری و شورای شهر سابق در این مورد دانست.

وی ادامه داد : در حال حاضر با روی کار آمدن شورای شهر جدید و انتخاب شهردار جدید ، انتظار می رود که چون گذشته مناسب سازی محیط شهری با جدیت تمام در دستور کار قرار گرفته و در تمام ساخت و سازهای شهری ، حق دستیابی مددجویان و سالمندان نیز در نظر گرفته شود .

وی جمعیت سالمندان شهرستان اردکان را بر اساس سرشماری سال 1395مساوی 8233نفر و معادل 8.4درصد جمعیت شهرستان برشمرد.

عضدزاده تصریح کرد: اگر به این آمار در خوشبینانه ترین حالت تنها 10درصد جامعه شامل تمامی گروه های با نیازهای ویژه را بیفزاییم، 20درصد جمعیت یعنی تقریبا 20هزارنفر از جمعیت شهراردکان نیازمند محیط مناسب سازی شده هستند مانند دیگر شهروندان قابلیت بهره برداری و دسترسی به تمامی امکانات شهری را برخوردار باشند.

 

 درادامه احمد کمالی شهردار اردکان هم با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری در زمینه مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان و سالمندان گفت: یکی از مهمترین اولویت های شهرداری برای احداث پروژه های عمرانی شهر، در نظر گرفتن فضایی مناسب برای تردد و دستیابی معلولان است.

شهردار اردکان همچنین مناسب سازی معابر شهری اردکان را یکی از دغدغه های خود اعلام کرد و گفت: شهرداری اردکان براساس وظیفه خود به این مهم توجه داشته و استانداردسازی مسیر نابینایان و کم بینایان در تقاطع ها و پیاده روها را همچنان در دستور کار خود قرار خواهد داد.

شهردار بیان این نکته که تا زمانی که انسان سالم است نمی تواند مشکلات یک معلول یا یک فرد دارای نیازهای خاص را درک کند افزود: سلامتی نعمتی است که خداوند به ما داده و بعضی از افراد از داشتن آن محرومند و بر ما شکر این نعمت لازم است و همکاری همه دستگاه ها جهت رفع موانع موجود جهت حضور معلولان در سطح جامعه و شهر را خواستار شد.

چهارمین جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان اردکان با حضور اعضای شورای اسلامی شهر اردکان ، شهردار و دیگر اعضا کمیته مناسب سازی برگزار شد.

بیش از دوهزار نفر معلول تحت پوشش بهزیستی اردکان هستند.

انتهای پیام/ ی

نقش موثرمعلولان در چرخه توسعه کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار