قنادباشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

آمریکا تصمیم گیرنده اصلی پایان جنگ یمن است

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: علی‌ رغم رغبت عربستان به پایان جنگ با یمن، آمریکا به خاتمه آن رای مثبت نداده است.

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به دلایل ناکامی عربستان در جنگ یمن اظهار کرد: علل اصلی شکست‌های متعدد عربستان سعودی در جنگ با یمن به دلیل اتخاذ یک سلسله محاسبات اشتباه و تدوین راهبرد‌های نادرست سیاسی و نظامی است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار کرد: از آنجایی که یمن مجهز به نیرو‌های چریکی به حمایت و مقاومت نیرو‌های مردمی است بنابراین، با نیم نگاهی به تاریخ به راحتی می‌توان دریافت که رویارویی ارتش‌های منظم و کلاسیک با گروه‌های چریکی همواره به شکست آنان ختم شده است.

قنادباشی ادامه داد: تا کنون نیرو‌های سعودی بیشتر توجه خود را متمرکز مناطق مسکونی و مدارس کرده است در حالیکه تجربه نشان داده که جنگ مستقیم با مردم هر کشوری به جای بمباران تاسیسات نظامی آن، به پیروزی نیرو‌های مردمی منجر می‌شود و صحت این مسئله را می‌توان در جنگ ویتنام یافت.

وی اذعان داشت: تلاش عربستان به منظور محاصره اقتصادی و دارویی یمن یکی دیگر از عوامل ناکامی این کشور در جنگ است همچنین مردم یمن از وهابیت و ایدئولوژی حاکم بر عربستان، نفرت دارند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به ساختار سنتی پادشاهی عربستان بیان کرد: این ساختار به هیچ وجه نمی‌تواند با یک انقلاب مردمی که پتانسیل بسیاری برای تحول دارد، رو به رو شود و علاوه بر این موضوع همسویی اخیر سیاست مداران این کشور با رژیم صهیونیستی نیز مزید بر علت است.

قنادباشی در پایان خاطر نشان کرد: علی رغم رغبت عربستان به پایان جنگ با یمن، عقب نشینی نیرو‌های سعودی از خاک این کشور را شاهد نیستیم چرا که ایالات متحده این ماموریت را به عربستان واگذار کرده و هنوز به پایان جنگ با یمن رای مثبت نداده است.

انتهای پیام/

 تنفر از وهابیت مهمترین دلیل دفاع همه جانبه مردم یمن مقابل آل سعود است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار