721هزار کردستانی کارت هوشمند ملی دارند

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان گفت: تاکنون برای 721هزار کردستانی کارت هوشمند ملی صادر شده است و کارت‌های ملی قبلی تا پایان اسفندماه سال جاری دارای اعتبار خواهد بود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛محسن آقایی مدیرکل ثبت احوال کردستان یکشنبه شب در مراسم رونمایی از سند سجلی شهید حاج هوشنگ ورمقانی در سنندج گفت: شهدا گنجینه‌های جامعه بوده و به عنوان مهمترین اسناد هویتی هر ملتی محسوب می‌شوند و این اداره کل نیز بر خود واجب می‌داند که در راستای حفاظت و نگهداری از اسناد هویتی این بزرگواران تمام توان خویش را به کار گیرد.

وی افزود: شهید ورمقانی از مفاخر کردستان بوده و زنده ‌نگه‌داشتن نام و یاد این شهید والامقام امری واجب و همیشگی است.

 آقایی اظهار کرد: امروز خرسندیم که با حضور فرزند این شهید والامقام و مسئولان ارشد استانی و جامعه معزز روحانیت کردستان شاهد رونمایی از اسناد سجلی شهید ورمقانی در گنجینه اسناد هویتی استان هستیم.

وی افزود: تاکنون 721هزار کارت ملی هوشمند در استان صادر شده که این تعداد شامل ۵۸ درصد جمعیت کل استان است و هم استانی‌هایمان باید بدانند که کارت‌های ملی قدیمی تا پایان اسفند ماه سال جاری اعتبار خواهد داشت

آقایی در بخشی دیگر از سخنان خود به ارایه آماری از وقایع حیاتی در استان طی هشت ماهه نخست امسال پرداخت و اظهار کرد: طی هشت ماهه امسال ۲۰ هزار و ۴۵۴ واقعه ولادت در استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته یک درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: در برابر هر ۱۰۰ واقعه ولادت دختر در استان ، ۱۰۶ نوزاد پسر متولد شده‌ است.

آقایی خاطرنشان کرد: طی هشت ماهه امسال ۴ هزار و ۸۷۵ واقعه فوت در استان ثبت شده است که با افزایش ۵ درصدی مواجه شده است و در برابر هر ۱۰۰ فوت خانم، ۱۳۱ فوت آقا ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان در ادامه سخنان خود به آمار ازدواج و طلاق در استان طی هشت ماه امسال اشاره کرد و گفت: در این مدت، ۹ هزار و ۸۶۹ واقعه ازدواج در کردستان به ثبت رسیده است که با کاهش ۸.۳ درصدی مواجه شده که در مقابل آن، دو هزار و ۹۲ واقعه طلاق ثبت شده که در مقایسه با آمار سال گذشته، ۱.۵ درصد افزایش دارد.

انتهای پیام/ د م

طی هشت ماهه امسال۹ هزار و ۸۶۹ واقعه ازدواج در کردستان به ثبت رسیده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.