معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی:

۲۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی امسال زیر پوشش آبیاری نوین قرار می گیرد

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش آبیاری مدرن قرار می گیرد.

۲۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی امسال زیر پوشش آبیاری نوین قرار می گیردبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی وزارت جهاد کشاورزی ، علیمراد اکبری در بازدید از عملیات اجرایی اراضی پایاب سد خداآفرین استان اردبیل اظهار داشت: براساس برنامه اقتصاد مقاومتی در بخش آب و خاک و در راستای بهینه سازی مصرف آب کشاورزی، ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی کشور تحت پوشش آبیاری مدرن قرار می گیرد.

وی افزود: برای اجرای این طرح ۳۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده و ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۱۰ هزار هکتار تحت پوشش اجرای این طرح قرار گرفته و ۱۴۰ هزار هکتار نیز در دست اجرا است.

وی با اشاره به این که از ۲۵۰ هزار هکتار سطح اجرای طرح آبیاری تحت فشار، سهم استان اردبیل به لحاظ موفقیت استان نامحدود می باشد،گفت: با اجرای طرح پایاب سد خداآفرین نیز ۳۷ هزار هکتار از اراضی استان اردبیل تحت آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرد.

اکبری یادآور شد: برای این طرح بزرگ با ۴۷درصد پیشرفت فیزیکی، تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و این طرح تا پایان نیمه اول سال ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اذعان کرد: در حال حاضر ۸۰۰ هکتار از این اراضی برای آماده سازی کشت شخم زده شده و۴۰۰ هکتار از آن به کشت گندم اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

ضرورت بهینه سازی مصرف آب کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار