ضربه سنگین جنگ یمن به اقتصاد کشورهای متجاوز

با اشاره به گذشت هزار روز از آغاز جنگ یمن، ضربه سنگینی به اقتصاد کشورهای متجاوز به خاک یمن علی‌الخصوص عربستان وارد شده است.

ضربه سنگین جنگ یمن به اقتصاد کشورهای متجاوزبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از العالم، کشورهای شرکت کننده در جنگ یمن بخصوص عربستان سعودی، در هزار روزی که از این جنگ می گذرد، خسارات سنگینی متحمل شده اند و هزینه های نظامی این جنگ اقتصاد این کشورها را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

وزارت دفاع یمن گزارشی از خسارات ارتش عربستان سعودی در هزار روز جنگ منتشر کرد. در این گزارش آمده است 1200 تانک و خودروی زرهی، 12 فروند بالگرد آپاچی، 5 فروند هواپیمای اف15 و اف16 و بیش از 20 هواپیمای جاسوسی در این جنگ منهدم شده است. براساس این گزارش، همچنین 10 کشتی و ناوچه جنگی عربستان سعودی در دریای سرخ هدف حمله قرار گرفته‌اند.

احمد عبدالاله، گزارشگر شبکه با اشاره به گذشت هزار روز از آغاز جنگ یمن افزود: عربستان سعودی از زمان آغاز حملات خود به یمن خسارات سنگینی متحمل شده است که انهدام صدها تانک و زره پوش، از آن جمله است. علاوه بر این دهها پایگاه نیروهای سعودی در نجران، جیزان و عسیر در داخل خاک این کشور نیز هدف قرار گرفتند و منهدم شدند و تعداد زیادی از مناطق فرماندهی و کنترل سعودی نیز هدف قرار گرفتند.

در ادامه گزارش آمده است: عربستان سعودی در بخش اقتصاد نیز با کسری بودجه به میزان 15 درصد از تولید ناخالص داخلی خود مواجه شد زیرا ناچار شده است مبالغ زیادی برای خریدن طرف های مختلف و جذب حمایت آنها، پرداخت کند. علاوه بر این میزان ذخایر ارزی این کشور به شدت کاهش پیدا کرد و از 737 میلیارد دلار به 437 میلیارد دلار رسید. افزایش قیمت ها و مالیات ها و توقف برنامه های رفاهی در این کشور از دیگر پیامدهای اقتصادی جنگ یمن برای عربستان به شمار می رود. عربستان همچنین به سبب پیامدهای جنگ یمن و افزایش شدید و پی در پی میانگین هزینه های نظامی خود، توانایی تنوع بخشی به منابع درآمد را از دست داد. هزینه های نظامی این کشور در سال 2015 به بیش از 81 میلیارد دلار افزایش یافته است که پس از بودجه نظامی آمریکا و چین، سومین بودجه نظامی بزرگ در جهان به شمار می رود.

در ادامه گزارش آمده است: دیگر کشورهای شرکت کننده در تجاوز به یمن نیز خسارات سنگینی متحمل شدند که افزایش آثار منفی این جنگ بر اقتصاد آنها و کاهش شدید ذخایر ارزی و استفاده از بخش اعظم آن برای تامین بودجه جنگ و تامین هزینه های نظامی از آن جمله است.

 

انتهای پیام/

 

تبعات منفی جنگ یمن برای کشورهای متجاوز از جمله عربستان

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۰۳ دی ۱۳۹۶
جواب مولا علي ع را چه بدهيم كه به شيعيانش كمك نكرديم؟؟؟؟
Germany
ناشناس
۲۳:۱۷ ۰۳ دی ۱۳۹۶
آمریکا یکی از کشورهای متجاوز اصلی به یمن است در حالی که این جنگ برای آمریکایی ها منافع مادی زیادی بجهت فروش تسلیحاتشون به عرستان داشتن.
آخرین اخبار