مشاور وزیر جهاد کشاورزی:

کاشت گیاهان دارویی اقتصادی ترین طرح دنیا

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اقتصادی ترین طرح دنیا یعنی کاشت گیاهان داروئی، گفت: با توسعه کاشت گیاهان دارویی می‌توان گام موثری در ارتقاء سلامت غذایی جامعه برداشت

کاشت گیاهان داروییبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  مشاور وزیر و مدیر کل دفتر توسعه کاشت گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان سیرجان با موضوع کشت و توسعه گیاهان دارویی که در بخشداری پاریزبرگزار شد گفت: از ۳۰ سال قبل مردم دنیا به این فکر افتادند که استفاده از گیاهان دارویی و تغذیه سالم را جایگزین دارو‌ها و درمان شیمیایی کنند تا سلامت از دست رفته خود را باز یابند. اما متاسفانه کشور ایران با اینکه بهترین نمونه گیاهان دارویی با فراوانی متنوع را در دنیا داراست نتوانسته وارد بازار‌های جهانی شود، در حالی که کشور‌های خارجی خواهان گیاهان دارویی ما هستند.

 پیمان یوسفی گفت: اگر کسی میخواهد در روستا‌ها روی کاشت و برداشت گیاهان دارویی سرمایه گذاری کند و از سرمایه گذاری خود مطمین باشد شک نکند که حوزه گیاهان دارویی یکی از مطمین‌ترین حوزه هاست و از شما میخواهم به حوزه گیاهان دارویی ایمان داشته باشید.

وی افزود: استان کرمان پتانسیل بسیار خوبی در این حوزه دارد واین استان با این عظمت می‌تواند به مرکز تولید گیاهان دارویی کشور تبدیل شود، به شرط آنکه کشاورزان استان به خوبی به این کاشت توجه کنندو بتوانند فرآوری خوب داشته باشند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در ادامه تصریح کرد: به همین منظور طرح ملی گیاهان دارویی را تدوین کردیم که هم در ستاد اقتصاد مقاومتی و هم در ستاد اشتغال کشور تصویب شد و با حمایت دولت و مجلس طرح گیاهان دارویی در بودجه سال ۹۷ ردیف ملی گرفت تا بتوانیم روی این طرح و حمایت از کشاورزان سرمایه گذاری کنیم.

وی این طرح را دارای سه رکن اساسی عنوان کرد و گفت: اولین رکن این طرح تولید استاندارد است،کشاورز ما باید با اصول تولید استاندارد آشنا شود تا بتواند به بازار‌های جهانی راه پیدا کند، رکن دوم فرآوری است، یعنی مرحله بعد از کاشت که از کشاورزان هم می‌خواهیم گیاهان دارویی را در استان خود فرآوری وسپس روانه بازار‌های داخلی وخارجی برای صادرات آماده کنند و در این راستا انجمن علمی گیاهان دارویی و مسئولین جهاد کشاورزی استان موظفند ورود پیدا کنند.

یوسفی اظهار کرد: رکن سوم نیز بازار فروش این محصولات است، کشاورزان قبل از کاشت گیاهان دارویی بایستی خریداران خود و بازار هدف را مشخص کنند تا با شکست روبرو نشوند به همین دلیل ما طرح گیاهان دارویی را یک طرح زنجیره ارزش و کسب و کار نامیده ایم و شاید بتوان گفت: اقتصادی‌ترین طرح فعلی دنیا باشد.

انتهای پیام/ح

کاشت وصادرات گیاهان داروئی، اقتصادی ترین طرح دنیا

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار