معاون سازمان میراث‌فرهنگی:

اعتبار آزادسازی قلعه فلک‌الافلاک در بودجه سالانه لحاظ شده است

معاون سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور گفت: ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه گردشگری در روستا‌های کشور پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ احمد دانیالی ظهر امروز در آئین تکریم‌ومعارفه سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بخشی از بودجه که مربوط به استان‌ها بوده به مجلس فرستاده شده است و کمیسیون‌ها در این خصوص بررسی‌های لازم را خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: بخش ملی نیز در سازمان بر اساس شرایط کشور به استان‌ها تخصیص داده می‌شود و با توجه به وضعیت کشور نمی‌توان توقع زیادی از دولت برای بودجه میراث‌فرهنگی داشت.

معاون سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه در این سازمان به دنبال جذب سرمایه‌گذار و بخش‌خصوصی هستیم، بیان داشت: یکی از سیاست‌های سازمان استفاده از مجموعه بخش خصوصی با ارائه تسهیلات بیشتر است تا این بخش بتواند به این خیلی عظیمی که در مورد میراث فرهنگی وجود دارد، کمک کند.

دانیالی تصریح کرد: در بخش گردشگری نیز مشوق‌هایی در نظر گرفته شده تا زمینه‌ساز جذب بیشتر گردشگر به کشور باشند و امیدواریم در مجلس تصویب شود.

وی زیرساخت‌های کشور از نظر میراث‌فرهنگی و گردشگری را کم ندانست و افزود: زیرساخت‌ها به گونه‌ای هستند که زمینه حضور گردشگر را در کشور فراهم کنند، دولت به دنبال توسعه روستا‌ها بوده، از این رو میراث‌فرهنگی توسعه بوم‌گردی را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور با ابراز اینکه در بخش توسعه گردشگری در روستاها، ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است، یادآور شد: ۶ هزار میلیارد آن از صندوق توسعه ملی به بانک‌ها داده شده و ۶ هزار میلیارد دیگر نیز بانک‌ها در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهند.

دانیالی تصریح کرد: ۲۰ درصد این اعتبار در اختیار سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور قرار دارد که در بخش صنایع‌دستی و گردشگری هزینه می‌شود.

این مسوول به کاهش بودجه در بخش عمرانی اشاره کرد و افزود: در دیگر بخش‌ها افزایش بودجه را داشتیم، اگرچه بخش گردشگری در کشور مستعد ایجاد شغل است، اما بایستی بخش صنایع‌دستی را نیز در کشور تقویت کنیم و اگر حمایت‌های خوبی از مجموعه میراث‌فرهنگی شود از نظر درآمدی با نفت می‌تواند رقابت کند.

وی ادامه داد: ارتقا سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به وزارت‌خانه توسط مجلس در حال پیگیری است، اما اگر با این شرایط کنونی پیش رود به نظر نمی‌رسد تغییری در وضعیت سازمان اتفاق بیفتد.

معاون سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در خصوص آخرین وضعیت قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد، اظهار داشت: مجموعه مدیریتی استان تلاش‌های فراوانی در راستای آزادسازی قلعه انجام داده است، مبلغی برای جابجایی باید پرداخت شود که در بودجه سالانه لحاظ شده، از دوستان جهادی نیز انتظار همکاری و ایثار داریم.

انتهای پیام/د

اختصاص ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه گردشگری روستایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار