رئیس کل دادگستری استان کرمان؛

با هدف کاهش جرائم ستاد صبرفعال شد

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ستاد صبر استان کرمان از طریق ترویج فرهنگ صبر، بخشش و رضایت به دنبال کاهش آمار جرائم و زندانیان است.

با هدف کاهش جرائم ستاد صبرفعال شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  یدالله موحد صبح امروز در اولین جلسه ستاد استانی صبر که در محل دادگستری کرمان برگزار گردید، گفت: نرخ دعاوی و جرائم رو به فزونی است و باید چاره‌اندیشی شود و سیاست‌گذاری و برنامه‌هایی را دنبال کنیم تا جلوی رشد تصاعدی نرخ دعاوی و جرائم گرفته شود و در راستای کاهش آن حرکت کنیم.

وی افزود:کشور دارای تجربیات ارزشمندی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی است و کارهای موثری انجام شده. اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده ایم، این عدم موفقیت، ضرورت بازنگری در بعضی اقدامات و راهکارها را روز به روز بیشتر می کند.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان تصریح کرد : با تشکیل ستاد صبر به دنبال افزایش صبر و بردباری در بین مردم هستیم و هدف تشکیل ستاد صبر این است که سیاستگذاری کند تا بدانیم چگونه می‌توان صبر، صلح و سازش را در جامعه افزایش داد. همه نهادهای استان از هیئت‌های مذهبی و مدارس تا ادارات دولتی باید در این زمینه وارد شده و همکاری کنند.

رییس شورای قضائی استان کرمان با اشاره به اینکه فرهنگ کشور دارد به سمت قضاء گرایی پیش می رود، اظهار داشت: این مطلوب جامعه ما نیست که مردم برای هر کار به دستگاه قضائی مراجعه کنند، بلکه باید به سمت فرهنگ سازی صلح و سازش در بین احاد جامعه قدم برداشت.

وی تاکید کرد: بینش حاکم بر کشور باید فرهنگ عدم مراجعه به دستگاه قضائی باشد و اینکه مردم برای هر کاری به دستگاه قضائی مراجعه کنند یک فاجعه است.

موحد در ادامه سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی شوراهای حل اختلاف و ستادهای حفاظت اجتماعی در راستای پیشگیری و کاهش نرخ جرم و کاهش ورودی پرونده‌ها اظهار کرد : ستاد صبر نیز با هدف سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و ارائه راهکار برای کاهش جرائم و ورودی پرونده‌ها تشکیل می‌شود.

رئیس ستاد صبر استان کرمان اضافه کرد: ورودی پرونده‌های دادگستری استان کرمان در سال 95 نسبت به سال 94 افزایش 2.6 درصدی دارد و این آمار در سطح کشور برابر با 3.9 درصد افزایش است.

وی بیان داشت: از سال 92 تا 95 سیر نزولی در ازدواج و سیر صعودی طلاق در استان کرمان و در کل کشور داریم و به ازای هر 100 هزار نفر در تهران 300 مورد طلاق و در کرمان 172 مورد طلاق را داریم.

وی گفت: درحالی که تعداد کشته‌های تصادفات در جاده‌های استان کرمان در سال‌های اخیر کاهش یافته است ولی شاهد افزایش حوادث جاده‌ای هستیم.

رئیس شورای قضایی استان کرمان تاکید کرد: جامعه خبری امکانات قابل توجهی دارند که می‌تواند در مسیر اهداف ستاد صبر حرکت کند که شامل کاهش جرائم و آمار زندانیان است.

موحد یادآور شد: اگر صبر مردم افزایش یابد شاهد کاهش آمار زندانیان بدهی مالی و مشکلات خانوادگی خواهیم بود و امیدواریم ستاد صبر بتواند در استان کرمان قدم‌های بلندی را برای رسیدن به اهداف خود بردارد.

انتهای پیام/ح

ستاد صبرباهدف کاهش جرائم وآمار زندانها فعال شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار