اجرای عملیات احداث ۵ تصفیه خانه فاضلاب درکردستان

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: هم اکنون در حال اجرای عملیات احداث ۵ تصفیه خانه فاضلاب و یک تصفیه خانه آب است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد حسین محمدی گفت: در حال حاضر ۵ تصفیه خانه آب شامل تصفیه خانه های شماره ۱ و ۲ سنندج ، سقز، بانه و حسن آباد یاسوکند در مدار بهره برداری قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در بخش فاضلاب هم تصفیه خانه های سنندج، سقز، بانه، مریوان، سریش آباد و قروه در مدار بهره برداری هستند، افزود: در بخش آب در حال حاضر تنها تصفیه خانه دیواندره در دست اجرا قرار دارد، اما در بخش فاضلاب ۵ تصفیه خانه بیجار، کامیاران، دیواندره، دهگلان و حسن آباد یاسوکند در حال اجرا هستند؛ لازم به ذکر است که در بخش فاضلاب ۲ تصفیه خانه سقز و مریوان نیز در حال انجام عملیات ارتقا می باشند.

محمدی بیان کرد: تا پایان سال ۹۵ مجموعا ۱۰۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه های فاضلاب در مدار و در حال اجرای استان هزینه شده که از این میزان ۶۷ میلیارد تومان مربوط به تصفیه خانه های در حال بهره برداری و ۳۳ میلیارد تومان نیز مربوط به تصفیه خانه های در حال اجرا می باشد.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان ادامه داد: برای ارتقا و افزایش ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب در مدار ۱۱۰ و برای تکمیل تصفیه خانه های فاضلاب در حال احداث ۷۳ میلیارد تومان نیاز است.

محمدی بیان کرد:در بخش آب هم تاکنون برای تصفیه خانه آب شماره ۲ سنندج ۲۳ میلیارد تومان هزینه شده و برای اجرای طرح آبرسانی این تصفیه خانه ۲۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

وی افزود: همچنین برای تصفیه خانه آب دیواندره هم تاکنون ۹ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن نیاز به ۱۲ میلیارد تومان دیگر است و برای تصفیه خانه در مدار حسن آباد یاسوکند هم ۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

محمدی  با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند هستند و خوشبختانه در سطح شهرهای استان تمام نقاط زیرپوشش خدمات این شرکت از آب شرب سالم برخوردار هستند، گفت: در حال حاضر ۳۴۲ هزار انشعاب آب و ۳۱۷ هزار انشعاب فاضلاب در سطح شهرهای استان وجود دارد. 

انتهای پیام/م

وجود۳۴۲ هزار انشعاب آب در سطح استان کردستان

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.