مبارزه با آفت موش مغان در سطح اراضی زراعی شهرستان کرمانشاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: آفت موش مغان در مزارع سبز محصولات پاییزه شهرستان همه ساله خسارت زیادی وارد می کند و با توزیع طعمه مسموم بین کشاورزان با این آفت در مزارع مبارزه می شود.

حاتمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه   در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاهگفت: در سال زراعی 97-96 جمعیت موش مغان در حال افزایش است که دلایل متعددی در افزایش جمعیت و خسارت وارده از طرف این آفت خطرناک نقش داشته   دارد.

وی با بیان اینکه کاهش بارندگی باعث شده تعداد بیشتری از نوزادان موش زنده بمانند و به سن باروری برسند افزود: نبود سرماهای شدید و پوشش برف و یخ آب زمستانه باعث شده موش در فصل سرد سال هم به تغذیه و زادآوری ادامه داده و جمعیت خود را افزایش دهد.

حاتمی گفت: کمبود بارندگی و پراکنش نامناسب آن سطح سبز اراضی کشاورزی را فقط محدود به محصولات آبی مخصوصاً کلزا و یونجه کرده و جمعیت موش بر روی این محصولات متمرکز و خسارت افزایش یافته است.


وی افزود: از ابتدای سال زراعی جاری اقدامات متعددی جهت کنترل و کاهش خسارت موش مغان انجام شده است که  می توان به تدارک، حمل و توزیع 3 تن و 600 کیلوگرم طعمه مسموم رایگان، بازدید از مزارع و پروپ برداری از اراضی آلوده به منظور تخمین جمعیت موش در هکتار و اعلام شروع مبارزه در مزارع آلوده، اطلاع رسانی از طریق تماس با مددکاران و کشاورزان در معرض خطر بصورت چهره به چهره، تهیه و توزیع تراکت ترویجی در سطح روستاهای تابعه مدیریت، اطلاع رسانی و ارسال پیامک به کشاورزان و باغداران در معرض خطر، انجام مکاتبات متعددی به منظور پی گیری و تداوم اطلاع رسانی و مبارزه  اشاره کرد.

انتهای پیام/ز

جمعیت موش مغان در حال افزایش است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار