لاسجردی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

خروج آمریکا از سازمان ملل تهدیدی تبلیغاتی است

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: خروج آمریکا از سازمان ملل تهدیدی تبلیغاتی است و این کشور قصد دارد کشورهای دیگر را با سیاست‌های خود همراه کند.

///حسن لاسجردی کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اظهارات اخیر نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه ایالات متحده بودجه سازمان ملل را با توجه به پذیرش قطعنامه پیشنهادی مصر در خصوص وضعیت قدس قطع خواهد کرد، گفت: طرح انتقال سفارت آمریکا به قدس با واکنش‌های منفی جهانی مواجه شده است.

وی با بیان اینکه فشارهای داخلی و خارجی علیه ترامپ بسیار است، افزود: اکنون شرایط دشواری برای ترامپ ایجاد شده و ایالات متحده به دنبال راه فرار و توجیهی است که با ابزار و لوازم مختلف، مخالفت خود را با این تصمیم جهانی اعلام کند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی تصریح کرد: قطع بودجه سازمان ملل توسط آمریکا تنها در مورد وضعیت قدس از سوی این کشور مطرح نشد بلکه آمریکایی‌ها در موارد مختلفی که در سازمان ملل موفقیت نداشتند، بحث لغو عضویت و خارج شدن از این سازمان را مطرح کردند اما به نظر نمی‌رسد این امر جدی باشد چرا که سازمان ملل در خاک آمریکا قرار دارد و بخش مهمی از بودجه این سازمان را ایالات متحده تامین می‌کند.

لاسجردی ادامه داد: آمریکا فقط با طرح موضوع قدس تصمیم ندارد بودجه خود را به سازمان ملل قطع کند و از این سازمان خارج شود، در حالی که موضوعات مختلفی وجود دارد که آمریکا از سازمان ملل، بخش‌ها و زیرگروه‌های این سازمان استفاده می‌کند، بنابراین معتقدم مسئله خروج آمریکا از سازمان ملل بلوف و تهدیدی تبلیغاتی است و قصد دارد کشورهای دیگر را به جنب و جوش بیندازد و با سیاست‌های خود همراه کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مخالفت اکثر کشورها با آمریکا در سازمان ملل  باعث انزوای این کشور خواهد شد یا خیر، بیان کرد: آمریکا به طور حتم اقتدار و وجهه خود را از دست داده است زیرا کشورهای مسلمان در بحث قدس با آمریکا همراهی ندارند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی تصریح کرد:کشورهای مسلمان معتقدند اقدامی که ترامپ آغاز کرده نشان دهنده آن است که آمریکایی‌ها در موضوعات مربوط به جهان اسلام دیدگاه‌های ضداسلامی دارند و از بحث‌های تاریخی فلسطین هم درک درستی ندارند و بر اساس منافع خود که با منافع رژیم صهیونیسیتی همسو است، عمل می‌کنند.

انتهای پیام/

جنگ روانی ایالات متحده علیه سازمان ملل متحد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۰۴ دی ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۰۴ دی ۱۳۹۶
شیطان بزرگ امریکاست
آخرین اخبار