آغاز بررسی موضوع انتقال آب در شکل نیاز به آب شرب

وزیر نیرو گفت: بررسی موضوع انتقال آب در شکل نیاز به آب شرب آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا اردکانیان، وزیر نیرو با اشاره به این‌که موضوع انتقال آب قابل بررسی است، بیان کرد: طبیعتا با اولویت نیازهای استان خوزستان و نیازهای زیست محیطی که جز برنامه‌ها و سیاست‌های دولت دوازدهم نیز است، مساله انتقال آب در شکل نیاز به آب شرب می‌تواند قابل طرح و بررسی باشد.

وی اذعان داشت: مطالعاتی را در بحث انتقال آب با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه و سازمان حفاظت محیط زیست آغاز کرده‌ایم تا یک تصویر دقیق و روشنی از وضعیت منابع و مصارف آب ایجاد نماییم.

اردکانیان تصریح کرد: براساس مطالعاتی که انجام خواهد گرفت، طبیعتا با اولویت نیازهای استان خوزستان و نیازهای زیست محیطی که جز برنامه‌ها و سیاست‌های دولت دوازدهم نیز است، مساله انتقال آب در شکل نیاز به آب شرب می‌تواند قابل طرح و بررسی باشد.

وزیر نیرو در ادامه افزود: نکته مهم این است که باید بدانیم، نه انتقال آب از نقطه "آ" به نقطه "ب"، همه نیازها و ملاحظات نقطه "ب" را مرتفع می‌کند و نه  انتقال ندادن آب می‌تواند همه مسایل و مشکلات نقطه "آ" را حل کند.

وی اظهار داشت: اصل موضوع استفاده صحیح و بهینه از منابع است و باید بحث افزایش راندمان و بهره‌وری را به طور جدی مورد توجه قرار دهیم. همچنین استفاده از پساب‌های تصفیه شده برای بخش کشاورزی را در دستور کار قرار دهیم و به آن توجه کنیم.

رضا اردکانیان اذعان کرد: اصلاح الگوی کشت و انتخاب کشت‌های مناسب از مجموعه فعالیت‌هایی است که باعث می‌شود تا به یک توسعه پایدار و متوازن در کشور دست پیدا کنیم.

وی بیان داشت: اگر که امکان داشته باشد در کنار همه روش‌های شیرین کردن آب شور و سایر روش‌ها، با همه ملاحظات در نظر گرفته شده موضوع انتقال آب قابل بررسی است.

انتهای پیام/گ

مموضوع انتقال آب در شکل نیاز به آب شرب بررسی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.